מגזין פספורט - גיליון 658
פס-ספורט 20.8.17 יום ראשון כח באב תשע"ז » פספורט » 20 reuters - Juan Medina , Andrew Yates צילומים: ניישן ספורט אלף ישראלים צפויים לצפות השנה במשחקי ליגות הכדורגל המובילות 100- כ באירופה. איך הפכנו למעצמת תיירות כדורגל? בכירי תיירות הספורט בישראל גיא פישקין מסבירים / ג ם השנה יותר ישראלים צפויים להמיר את מסכי הטלוויזיה בדבר האמיתי. לטוס אל האצטדיונים המובילים באירופה ולצפות מקרוב בכוכבים הגדולים והאהובים מסי, רונאלדו, אלף ישראלים. 100- ניימאר, פוגבה ואחרים. הערכות מדברות על כ איך הפכנו למעצמת תיירות כדורגל? בכירי ענף תיירות הספורט בישראל מסבירים. "אוהדי כדורגל מבינים ששחקנים כמו מסי, ניימאר ורונאלדו מופיעים פעם בדור, ולכן רוצים לתפוס בשתי ידיים את ההזדמנות להיות חלק מזה", כך מסביר עידו ווג, סמנכ''ל איסתא ספורט את הטירוף סביב חופשות הכדורגל. עוד לדבריו, "חוויית המשחקים באצטדיונים עברה מהפכה של ממש בעשור האחרון. מועדונים וחברות תיירות שמות דגש על חווית צפייה ועל ההוויה סביב המשחק, שלא מתחילה רק בשריקת פתיחה ונגמרת בסיום המשחק. המעטפת של האצטדיון ושל העיר המארחת, היא חלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת שהופכת חופשה מהסוג הזה 20 ׳ המשך בעמ לחופשה בלתי נשכחת". עוד לדברי ווג, החוויה האמורה מצליחה לגעת ביותר ויותר ישראלים וגם בקהלים נוספים. "אלפי ישראלים נוסעים לצפות במשחקי ה'סופר-קלאסיקו' בספרד, כשמספר זהה מגיע גם למשחק הגמר של ליגת האלופות. אנחנו עדים גם לעלייה של מאות אחוזים במספר הנשים שטסות לצפות במשחקים. מדובר במספרים יוצאי דופן עבור מדינה קטנה יחסית כמו שלנו, שבכל הקשור לתיירות ספורט היא אימפריה של ממש''. האמנם אימפריה? ג'קי הלפרין, מנהל מחלקת הספורט ב"שטיח המעופף'' מסכים עם הקביעה הזו. "הישראלים אוהבים כדורגל ומוכנים ללכת רחוק מאוד עם האהבה הזו", הוא אומר. "בשנים במכירת חבילות 25%- האחרונות אנו עדים לגידול מרשים של כ הספורט, בין אם כאטרקציה וחוויה נוספת לטיול ובין אם כהגשמת חלום, טיול בר מצווה ועוד. האפשרות לקחת חלק במשחק גדול של אחת הקבוצות המובילות ביבשת מעניקה ערך מוסף לכל טיול, ולכן
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3