גיליון אנשי השנה 2018
58 2018 ספטמבר ׀ המשפיעים 100 תשע״ט המשפיעים תעודת זהות 53 : גיל 4 : נשוי פלוס מצב משפחתי : ירושלים מגורים 5 אורי סירקיס מנכ"ל אי.די.בי תיירות כאב ראש לא פשוט מלווה את סירקיס בתקופה האחרונה וגם את בעל הבית, אדוארדו אלשטיין, בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, שלא לאשר את עסקת המיזוג של ישראייר עם סאן דור של אל על. כזכור, גם הערעור שהוגש בוטל בגלל שבאי.די.בי לא היו מוכנים להסכים לתנאי השוק של ההסכם עם אל על. סירקיס נדרש כעת לבחון באיזו קונסטלציה תמשיך ישראייר לפעול. בהחלט מהלך מורכב ולא פשוט כלל וכלל לכל מנכ"ל באשר הוא: האם תחפש חברה אחרת שתרכוש אותה? האם תתמזג עם גוף בינלאומי? כמה זמן עוד תוכל להמשיך לפעול באופן עצמאי? שאלות לא פשוטות שחברת ישראייר וסירקיס העומד בראשה, יצטרכו לתת עליהן את הדעת. לדעת לנווט היטב, לאחר שבשנה החולפת הושקעו מאמצים גדולים לקראת המיזוג הצפוי. גם הכניסה המתוגברת של חברות הלואו קוסט לישראל פוגעת בישראייר, כאשר ההוצאות שלה 2017 גדלות והרווחיות נשחקת. ישראייר סיימה את מיליון דולר עם מחזור 11- בתוצאות יפות, רווח של כ מיליון דולר, וזאת למרות השחיקה 345 מכירות של בשער החליפין והגידול בהוצאות הדלק והשכר. אולם, סיימה עם הפסד 2018 את המחצית הראשונה של מיליון דולר, כאשר הוצאות הדלק, קליטת 7- של כ מטוסים, פתיחת יעדים ושחיקת מחירים גרמו לחברה את ההפסד. ישראייר עמדה להגיע למיזוג עם אל על כחברה בריאה, רווחית וצומחת, וכעת לא יהיה לה פשוט לשמור על שלושת הפרמטרים החשובים האלה. המשך פעילות החברה בעתיד הופך לאתגר משמעותי עבור סירקיס, שיצטרך לחשב מסלול מחדש לאור השינוי בתכניות. מצד אחד, יצטרך להתמודד עם בעל בית שרוצה למכור את החברה (אי.די.בי מינתה בתי השקעות למציאת רוכש לישראייר ולאי.די.בי תיירות כולה במהלך תשעת החודשים הקרובים וככל הנראה, זו השנה האחרונה שקבוצת התיירות תעבוד במתכונתה הנוכחית), ומנגד, להמשיך להפעיל את החברה כרגיל, כאילו דבר לא עומד להשתנות.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3