פספורט 697 - פורטוגל על המסלול

מברזיל לישראל מעתה והלאה יבוא דרכנו. אנחנו נביא יותר תיירים לישראל". האם גם הפורטוגלים נוסעים הרבה כמו הישראלים ויגיעו לבקר בישראל? "שאלה מעניינת. הפורטוגלים הם העם הנוסע הכי מעט באירופה. אין לי ציפיות להרבה תיירים מפורטוגל, שיבואו לבקר בישראל, כמו אלה 200 מיליון תושבים ובברזיל 10 מברזיל. בכל זאת יש הבדל. בפורטוגל מיליון. אני מעריך שעיקר התיירות מפורטוגל תהיה תיירות צליינית נוצרית למקומות הקדושים ולערים המרכזיות בישראל. הנה היום הגיעה בטיסה שלנו קבוצה גדולה מהאי מדירה, שהגיעה לביקור בישראל". אייר פורטוגל חדשה לציבור הישראלי. מה אתה יכול לספר לישראלים על החברה? מה מייחד את אייר פורטוגל? "המוקד שלנו עתה הוא חידוש הצי של החברה. מאחורי החברה עומד איש רציני, דייויד נילמן, מחזיק המניות העיקרי של אייר פורטוגל, מהמטוסים שלנו יוחלפו 80% . והוא דוגל באיכות והתמקדות בשירות במטוסים חדשים, שיבטיחו לנוסעים יותר נוחות ומגוון של שירותים. אנחנו משקיעים רבות בשירות לנוסעים. אנחנו לא חברת לואו-קוסט, אלא חברת שירות מלא, עם אוכל משובח, והראשונים שמעניקים לנוסעים אפשרות למשלוח הודעות חינם באמצעות רשת וויי-פיי. אנחנו מטוסים 17 נרגשים מאד לקראת התחדשות הצי, ועד סוף השנה נקבל חדשים". היום אתם מפעילים טיסה יומית אחת בקו ליסבון – תל אביב. האם בעתיד נראה יותר מטיסה יומית בקו? "בהחלט ייתכן. העיקר הוא הקשר הקבוע. בדרך כלל, אף קו לא פתחנו ביותר מטיסה יומית, אך סביר כי בעתיד נכפיל את התדירות בקו לישראל. השוק הישראלי גדול ומבטיח, ואנחנו נבחן מתי ובאילו מטוסים נוכל להגדיל את תדירות הטיסות בקו". אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי, הנציגה שלכם בישראל, אמר לי כבר לפני שנתיים: תראה שאייר פורטוגל תגיע בקרוב לישראל, והנה אתם כאן. איך הקשר ביניכם? "אנחנו שמחים מאד להיות עם אפרים. כבר בפורטוגל שמענו שהוא אחד מהטובים בעולם בייצוג חברות תעופה, ואנחנו מאמינים בקשר ובטוחים שנצליח מאד". איך אתה רואה את עתיד ענף התעופה האירופית נוכח כל הקריסות של חברות התעופה לאחרונה, כשחברות המסורתיות מנסות להתמודד עם הלואו-קוסט? האם כל השינויים הדרמטיים ישפיעו על הענף? חברות תעופה התמוטטו באירופה בשנתיים האחרונות. 11" התחרות קשה מאד. אנחנו מאמינים שהמחירים בענף צריכים להיות זולים ונגישים. שוק התעופה גדל מאד, ואני מאמין שחברות, שיקפידו לשמור על מודל עסקי ועל רווחיות, יחזיקו מעמד. המפתח הוא מחיר סביר ושירות טוב. אנחנו מחדשים את הצי כדי לשפר את השירות לנוסעים. אנחנו גם צריכים לקצץ בהוצאות, אך לא לפגוע בנוסעים. המטוסים החדשים שלנו יוזילו את . בעתיד חברות התעופה, כולל חברות הלואו- 20%- עלויות הדלק ב קוסט, יצטרכו להשקיע יותר ברווחת הנוסעים ובציפיות שלהם". מרבית הנוסעים שלכם הם נוסעי פנאי או עסקים? "זה משולב ותלוי בשווקים. מרבית הנוסעים שלנו הם נוסעי נופש ופנאי, ואנחנו צריכים לפעול יותר בתחום הנוסעים העסקיים. בסוף השנה, עם חידוש משמעותי של הצי שלנו, נהיה הצי הצעיר ביותר שלנו ישנו את A 330- באירופה והחמישי בעולם כולו. גם מטוסי ה פניהם ותא הנוסעים שלהם יהיה מחודש לחלוטין, ויהיה לנו בהחלט מה לחדש גם לנוסעים העסקיים". מה תוכניות ההתפתחות שלכם לעתיד? "מובן שיש לנו תוכניות, אבל אנחנו לא מודיעים כל חודש על התוכניות שלנו ועל הקווים העתידיים. אנחנו עובדים בצורה מסודרת קווים חדשים, ואני מקווה 17 ומתוכננת. בשנה האחרונה השקנו , באוקטובר – נובמבר, נודיע על הקווים החדשים 2019 שלקראת סוף המתוכננים לשנה הבאה. אני יכול לגלות לך, למשל, שברשימה שלנו תוכניות לטוס לבואנוס איירס וליוהנסבורג וליעדים נוספים, וכמו כן להרחיב את התדירויות בקווים הקיימים. היום אנחנו מפעילים טיסות שבועיות לברזיל, וכמובן, אף חברה אירופית לא מתקרבת 80 טיסות שבועיות לארצות הברית, 50 למספר הזה. בקיץ נפעיל טיסות שבועיות גם לברזיל 100- שנים להגיע ל 3 והתוכנית שלנו תוך וגם לארצות הברית, כשהשוק האמריקאי יהיה מרכזי עבורנו כמו השוק הברזילאי". בין ברזיל לפורטוגל בברזיל בסלבדור דה באהיה וחי 1975- אנטונלדו נבס נולד ב בסאו פאולו, לפני שעבר לפורטוגל. החל למעשה בקריירה בענף התעופה, אחרי שעסק 2011 בשנת במגוון תפקידי ניהול בארצות הברית ובברזיל, כשהתמנה ע"י ממשלת ברזיל לאחראי על תכנון התעופה הברזילאית כחבר במועצת המנהלים של נמלי התעופה של ברזיל. נקרא ע"י דייויד נילמן לנהל את חברת התעופה 2012 בשנת . נילמן הוא יזם אמריקאי-ברזילאי, שיסד AZUL הברזילאית מגוון חברות תעופה, ביניהן: ווסט-ג'ט וג'ט-בלו האמריקאיות אייר פורטוגל, TAP ממניות 61% ו'אזול' הברזילאית, ומחזיק . AGC , כיו"ר תאגיד 2015 שהופרטה ביוני שנים בהצלחה מרובה והפך אותה 5- כ AZUL נבס ניהל את נקרא 2017 לחברת תעופה בינלאומית בעלת מוניטין, וביולי שוב ע"י נילמן להצטרף לאייר פורטוגל כמנהל מסחרי ראשי, התמנה למנכ"ל, במקומו של 31.1.2018- ולאחר כחצי שנה, ב שנה. 17 פרננדו פינטו, שמילא את התפקיד במשך shutterstock צילומים: חן גלילי, 9 » פספורט

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3