פספורט 701 - מדינות מזרח אירופה והבלקן

מ ספר לא מבוטל של ישראלים נאלצו באחרונה לעשות אחורה פנה בהגיעם אל שדה התעופה בוריספול שבקייב, בירת אוקראינה, דבר שהעיב על היחסים בין ישראל ואוקראינה. בראיון מיוחד ובלעדי לפספורטניוז, שקיימנו בנמל התעופה בוריספול, עם , הוא YEVHENII DYKHNE סמנכ"ל הנמל, אומר כי לא מדובר במשהו מכוון כלפי ישראלים אלא ביישום תקנות חדשות. "אין שום התנכלות מכוונת כלפי הישראלים. רשויות הנמל מתייחסות לישראלים כמו לכל התיירים הזרים, והם בהחלט ישמחו לקבל את פני הישראלים עפ"י כל התקנות וההסדרים המקובלים". עוד לדבריו, "לאוקראינה וישראל יש יחסים מיוחדים. חשוב לנו שישראלים ימשיכו להגיע לכאן בביטחון, ואתם מוזמנים לפנות אליי בכל בעיה". איך אתם מקבלים את התיירים הרגילים מישראל? "יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם הביטחון הישראלי, ואנחנו מקבלים את הישראלים בברכה כמו את כל התיירים הזרים המגיעים אלינו מכל העולם. נמל בוריספול הוא שער הכניסה העיקרי לאוקראינה, וכל תייר שמגיע, נשאל על מטרת בואו, אילו אמצעים יש לו והיכן הוא מיועד להתאכסן "חשוב לנו שישראלים ימשיכו להגיע לכאן בביטחון" בביקור באוקראינה. אלה התקנות לכל תייר זר". ומה קורה, אם מגיע תייר מישראל, או ממדינה אחרת, ולא יכול או לא מוכן למסור פרטים? "אין ברירה. אלה התקנות המחייבות, וכולם שנים התיירים 3 צריכים לציית. עד לפני מישראל היו צריכים ויזה, והשאלות היו מיותרות, למרות שלא פעם היו בעיות. היום ישראלים נכנסים חופשי לאוקראינה והשאלות של רשות ההגירה נועדו לצורכי בטיחות וביטחון". ומי שאינו יכול או אינו מוכן למסור מידע, מתוך מחשבה שזו התערבות בחיים הפרטיים? "כמובן שאין לאף אחד מטרה להתערב בחיי הנוסעים, אך כולנו צריכים לשמור על התקנות, וכל תייר צריך להוכיח את מטרת הגעתו ולמסור מידע שהוא מתבקש. לדעתי, צריך לעדכן בצורה יסודית את כל הנוסעים לאוקראינה, שהם צפויים להישאל שאלות כאלה, והם צריכים להיות מוכנים לכך מראש". ומה לגבי מי שבכל זאת אינו יכול או אינו מכן למסור את המידע? "במקרים כאלה לרשות ההגירה אין ברירה אלא למנוע ממנו כניסה לאוקראינה ולשלוח אותו חזרה לארץ המוצא. ואם הוא ירצה בעתיד להגיע לאוקראינה, הוא יצטרך להצטייד בוויזה, למרות שבתנאים רגילים הוא אינו זקוק לוויזה. צריך להבין, אנחנו מאד לא מרוצים לסרב, אבל זה המצב, וגם אנחנו כפופים לתקנות ולחוקים. אנחנו לא שמחים לסרב לתיירים, שמגיעים אלינו. להיפך. אנחנו רוצים מאד לקבל אותם בשמחה. אנחנו מעוניינים מאד להיות מדינה אטרקטיבית לתיירים מכל העולם". מה מאפיין את הנוסעים, שאינם מעוניינים למסור פרטים? "יש נוסעים שמגיעים אלינו לעתים תכופות מכל מיני סיבות ויכול להיות שיש להם בעיה לדווח, ויש כאלה שרואים בזה התערבות בפרטיות שלהם. צריך לציין עם אייל אטיאס, מנכ"ל כספי תעופה, המייצגת בישראל את חברת התעופה טיסות שבועיות בין ישראל לאוקראינה 45 אוקראין אינטרנשיונל, המפעילה מזרח אירופה והבלקן סמנכ"ל שדה התעופה בוריספול בקייב, , מסביר בראיון בלעדי YEVHENII DYKHNE לפספורטניוז מדוע ישראלים נאלצו לעשות אחורה פנה בהגיעם אל שדה התעופה, דבר שהעיב על היחסים המצוינים בין ישראל ואוקראינה. "לא מדובר במשהו מכוון כלפי ישראלים אלא ביישום תקנות עדי אזולאי, בוריספול, קייב חדשות" / "לאף אחד אין עניין להתערב בחיי הנוסעים. וכל תייר צריך להוכיח את מטרת הגעתו ולמסור מידע. צריך לעדכן את כל הנוסעים לאוקראינה, שהם צפויים להישאל שאלות כאלה ולהיות מוכנים לכך מראש" פספורט » 10

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3