פספורט 701 - מדינות מזרח אירופה והבלקן
הייתה מחשבה שטיולים מאורגנים ייעלמו מהעולם, אבל בכל שנה אתם רק צומחים וצומחים. איך אתה מסביר זאת? "אני לא חושב שזה רק אצלי. הטיולים המאורגנים שינו את פניהם. אם פעם היו טיולים מאורגנים של שמונה ארצות בעשרה ימים, היום יש טיולים של חמישה ימים וקומבינציות של שילוב טיול מאורגן עם חבילות נופש. ככל שתוחלת החיים גדלה, הרבה אנשים בגילאים מבוגרים לא רוצים לנהוג, וגם אם הם מסוגלים מבחינה מנטלית להסתובב לבד, הם לא רוצים לעשות את זה. יש הרבה מאוד נוחיות ונוחות בטיולים מאורגנים, בטח בטיולי משפחות. לא צריך לשעשע את הילדים מבוקר ועד ערב, הם מוצאים חברים. יש הרבה מאוד יעדים חדשים, שהישראלים לא כל כך ממהרים לנסוע אליהם לבד, אלא מעדיפים לנסוע בטיולים מאורגנים. השוק של הטיולים המאורגנים לא מפסיק לצמוח". עד כמה אתה חושב שהוא עשוי לצמוח? "אני חושב, שככל שייפתחו יותר יעדים. עכשיו נפתחו יעדים לאפריקה. רוב האנשים לא ייסעו לבד לאפריקה, אלא ייסעו בטיולים מאורגנים. יש יעדים שמאוד קל לנסוע אליהם, אלה היעדים הקלאסיים. לרוסיה ולמזרח הרחוק הרבה מאוד אנשים נוסעים בטיולים מאורגנים". איפה היית רוצה לראות את מגה בעוד חמש שנים? "בעוד חמש שנים הייתי רוצה לראות את מגה כגוף תיירותי שכל משפחה, לא משנה לאן היא רוצה לנסוע ובאיזה אופן, תבדוק את המוצרים של מגה. היום אנחנו מתמקדים בטיולים מאורגנים, ועושים באמצעות חברת הבת F . I . T הרבה מאוד נויה הולידייס. אני מעריך מאוד שנרחיב את מעגל המוצרים שלנו, כך שכל משפחה שתרצה לנסוע, לא משנה באיזה אופן, המוצר יהיה בתוך המסגרת שלנו". כאחד הוותיקים בענף, איך אתה רואה את שוק הנסיעות בכללותו? "הוא הולך ונהיה הרבה יותר קשה. יש הרבה מאוד חסמי כניסה, יותר ממה שהיו כשאני פתחתי את החברה, ולא בטוח שהיום הייתי עושה את אותו שנה. היום כמות 25 מהלך שעשיתי לפני ההתחייבויות הכספיות שצריך כדי להפעיל מערכת מהסוג של מגה היא שונה לגמרי ממערכת ההתחייבויות הכספיות, שהייתה מול חברות תעופה ומול בתי מלון בחו"ל. כדי להפעיל מערכת כזו, אתה באמת צריך שתהיה לך יכולת כספית להתחייב על מיליוני דולרים בשנה". איך הקשר שלכם עם הסוכנים, ואיך אתה רואה את העתיד? "הקשר שלנו עם הסוכנים תמיד היה טוב וימשיך להיות טוב. אנחנו רואים בהם שותפים לדרך. לא הורדנו את העמלות לסוכנים. למרות שהפסקנו לקבל מה- עמלות באל-על, אנחנו ממשיכים 01.06 עמלה על כרטיסי 5%- לתת את ה הטיסה של אל על, ונמשיך לעשות זאת גם בהמשך. כוח הקניה שלנו מאפשר לנו לקבל מחירי נטו מצוינים מחברות .5%- התעופה ולהעמיס עליהן את ה ואם אתה שואל אותי, זו גם עמלה מעליבה לסוכני הנסיעות. לא רק מאיתנו כסיטונאים, אלא בכלל מחברות התעופה". כשלצידו יושב עפר כהן, מנהל השיווק והמכירות המסור של החברה, סמנון מוסיף: "הסוכנים יודעים שיש להם במגה צוות מקצוען, מיומן, שמכיר את המוצר מבפנים. כאשר הם שואלים, מקבלים תשובה הכי מהימנה. הם זוכים ליחס טוב, ויודעים לפרגן מצד שני. הסוכנים הם הפרטנר שלנו. אין פה בכלל סימן שאלה". אתה חושב שחברות התעופה צריכות לשלם עמלות לסוכנים? "אני חושב שאם אתה עושה עבודה בשביל מישהו, צריך לשלם לך בעבור העבודה שאתה עושה. חד וחלק. הם כופים היום על סוכני הנסיעות לעבוד בחינם או תמורת דמי טיפול זניחים, שלא מאפשרים להם קיום. הרבה מאוד משרדי נסיעות מכרטסים דרך משרדי הנסיעות הגדולים, דרך הרשתות הגדולות, שלהן יש הסכמים גדולים וטובים יותר עם חברות התעופה". כמה אחוזים אתם מוכרים דרך הסוכנים וכמה בשיווק ישיר? ."50% - 50% "בערך מה הזיכרון מכל הטיולים והאירועים, השנים האלו? 25- שהכי נצרב בך ב "בגילי הזיכרון הוא כבר לא כזה ארוך, הייתה שנה 2014- אבל אני חושב ש מאתגרת. בצוק איתן, כשחלק מחברות התעופה הפסיקו לטוס לארץ, נתקעו לנו הרבה קבוצות בחו"ל, שהיינו צריכים לטפל בהן. זה היה שבוע באמת מאתגר - למצוא להם בתי מלון ותעסוקה בימים בהם לא היו טיסות לארץ. זה עלה לנו הרבה כסף, כי לא גבינו כסף מהנוסעים שלנו בניגוד לחלק מחברות התעופה האחרות, עבור הלינה הנוספת, שירותי האוטובוס וכו'. אבל עמדנו במשימה יפה". איזה טיול אתה הכי אוהב? "זה דווקא טיול שלא נמכר כל כך, אבל אותו אני הכי אוהב. זה טיול שמתחיל משווייץ ועולה דרך היער השחור לכיוון עמק הריין ומגיע עד אמסטרדם. אני מעריך שהוא לא נמכר בגלל שהוא טיול של עשרה ימים ויחסית יקר". איזה מנהל אתה? איך היית מגדיר את עצמך? "מאוד ריכוזי ובקיא בפרטים. בסופו של דבר, צמחתי מלמטה. לא צמחתי בתור מנהל, אלא התחלתי בתור מדריך, ואחרי זה אופרציה ופרסום". תן בריף קצר על ההיסטוריה שלך. "אנחנו רואים בסוכנים שותפים לדרך. לא הורדנו את העמלות לסוכנים למרות שהפסקנו לקבל. אנחנו עמלה על 5% ממשיכים לתת כרטיסי אל על" 27 » פספורט
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3