פספורט 701 - מדינות מזרח אירופה והבלקן
"התחלתי את הדרך בחברת 'קמפינג טורס', ניהלתי את המחלקה ואחר-כך את החברה בתוך המסגרת של 'דיזנהאוז', אחרי זה ניהלתי 17 את הסיטונאות של 'דיזנהאוז'. נהניתי שם 24 שנים עד שעזבתי ופתחתי את מגה. מגיל בערך אני מנכ"ל, גיל צעיר". למה דווקא הגעת ל'קמפינג'? "השתחררתי והגעתי ישר ל'קמפינג'. מקרי לחלוטין. הכרתי מישהו שהכיר מישהו ואמר לי שצריך מדריכים ב'קמפינג'. אז קורס מדריכים היה שבועיים. עשיתי אותו והדרכתי". הדרכת ונהיית מנכ"ל שם, ואיך אתה מחליט לפתוח את 'מגה'? "הרבה מאוד התלבטויות, אבל באיזשהו שלב הבנתי, שאני רוצה לעשות משהו בעצמי. ניסיתי לעשות את זה בתוך המסגרת של 'דיזנהאוז', ולא צלח. הודעתי שנה מראש שאני עוזב, והקמתי את מגה". ערכת שינויים בחברה. הבן שלך כיום מנכ"ל ב'נויה' במקום דב קלמן, והבן השני גם נכנס לעניינים? "היום אלון משמש כמנכ"ל של נויה הולידייס במקום דב, שנשאר שותף חשוב ומוערך. אלון נכנס לעניינים ומנהל את 'נויה' באופן שוטף, וגם דניאל מתחיל להשתלב". עם השילוב של הבנים, אפשר לומר שמגה חברה משפחתית? "זאת בהחלט חברה משפחתית, לא רק בגלל המשפחה. גם בגלל אנשי הצוות. יש פה עובדים ועובדות, שהייתי נוכח בברית ובלידה של הילדים שלהם. הם עדיין פה והילדים כבר השתחררו מהצבא". איך השילוב של 'נויה' עם מגה? היא מתחרה? "כרגע הם עברו למשרדים שלנו. יושבים פה בקומה. זאת חברה עצמאית לחלוטין. תהיינה לה 2020 אני מעריך שלקראת הרבה מאוד הפתעות טובות בכל מה ומשפחה. נויה F . I . T שקשור בתחום ה- היא חברת בת שלי. לא מתחרה שלי. הדברים נעשים בתיאום ובהבנה, מתוך רצון לפתח אותה כמה שאפשר". מה מעצבן אותך בשוק? "לא מעצבן אותי כלום. יותר מטריד אותי. מטרידה אותי מערכת היחסים בין הסוכנים לסיטונאים לבין חברות התעופה. רוב חברות התעופה הזרות, לפחות בכל מה שקשור לקבוצות, אבל לא רק , הופכות להיות נציגויות חסרות כוח. מצמצמות כוח אדם ועלויות, ומפנות אותנו כסיטונאים וכסוכנים למרכזי שירות בחו"ל". אתה חרד למצב שהסוכנים אולי ייעלמו לגמרי? "לא. אנחנו בתהליך של למידה, איך להתמודד עם עמלות אפס. להיפך. אני מאמין שסוכנים יתייעלו, יצטרכו וימצאו את הערך המוסף שלהם מול האינטרנט וההזמנות הישירות בחברות התעופה. לא תהיה להם ברירה, ואני מאמין שהם מסוגלים ויכולים לעשות את זה". איך היית מגדיר היום את המטייל הישראלי? "מטייל עם הרבה מאוד ידע, מטייל שיודע מה הוא רוצה ויודע לבדוק עלות, ומטייל שאתה צריך לעבוד מאוד קשה כדי לרצות אותו. בסופו של דבר, אני חושב שלפחות המטיילים, שאנחנו נתקלים בהם, אנחנו מצליחים לרצות אותם. הם חוזרים מאוד מרוצים וגם יודעים לפרגן כשצריך". אמרת שאתה מאוכזב מהתנהלות אל על כלפי הסוכנים. אתה חושב שהם עלולים לאבד נתח שוק עם ההסכמים ?3%- החדשים של ה "אני לא מאוכזב. אני חושב שאל על מנסים לעשות את הכי טוב בשביל אל על, שזה נכון מבחינה עסקית. באותה מידה אנחנו כסיטונאים וכסוכנים צריכים לעשות את מה שהכי נכון והכי טוב לנו. אל על מאבדת נתח שוק בגלל הלואו קוסט, ולא בגלל העמלה. העמלה אמורה להחזיר לה חלק מההפסדים, להקטין את ההוצאות. הרבה יותר קל להקטין את ההוצאות בהפסקת מתן עמלה מאשר להוריד את המשכורות של הטייסים. זו הדרך הקלה, הפשוטה. מדובר בעשרות מיליוני דולרים. מאחר והיא מתאימה עצמה לשוק, כי כל השוק כמעט עומד על עמלות אפס, אני לא חושב שזה יפגע בה כל כך". "כופים היום על סוכני הנסיעות לעבוד בחינם או תמורת דמי טיפול זניחים, שלא מאפשרים להם קיום" "צמחתי מלמטה. לא צמחתי בתור מנהל, אלא התחלתי בתור מדריך, ואחרי זה, אופרציה ופרסום" צילום: יח"צ פספורט » 28
RkJQdWJsaXNoZXIy NTY2NjQ3