Table of Contents Table of Contents
Next Page  49 / 98 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 49 / 98 Previous Page
Page Background

47

2016

ספטמבר

׀

אנשי השנה

פספורט

אנשי השנה

ת ש ע ״ ו

ל אביב דומה מאד לקהיר. עיר שוקקת

ללא הפסקה. אני נהנה כאן מאד. העיר

מעניינת והאנשים נחמדים", משיב עלי

אשרף, מנהל 'אייר סיני' בישראל, כשאני מתיישב מולו

במשרדו המטופח ושואל אותו בפתח שיחתנו, כיצד הוא

מרגיש כאן.

איש חביב ולבבי הוא אשרף, הטורח להדגיש, כי השירות

והשליחות בישראל, כך הוא רואה את תפקידו, גורמים לו

, נשוי, בן ושתי בנות, מתגורר

54

קורת רוח והנאה רבה. בן

דרך קבע בקהיר, ומשפחתו מבקרת אצלו, כאן בתל אביב,

מדי פעם. "וגם הם נהנים כאן מאד", הוא מציין.

את כל הקריירה המקצועית שלו עשה אשרף בענף

התעופה תוך התמחות בתחום המסחרי. החל את דרכו

במערכת ההזמנות בחברת התעופה הלאומית של מצרים,

איג'יפטאייר, ובהמשך עבר ל'אייר סיני', בה עסק במכירות

וביחסים בינלאומיים, עד שהתמנה למנהל סניף החברה

בישראל. על ההיסטוריה של 'אייר סיני' הוא מספר: "אנחנו

, ולזמן ארוך. החברה הוקמה בעקבות הסכם

1983-

כאן מ

השלום בין ישראל למצרים, עליו חתמו הנשיא סאדאת וראש

הממשלה בגין. החברה הוקמה כדי לחזק את הקשרים ואת

יחסי השלום בין שתי המדינות", והוא גם מגלה לנו, כי הנשיא

סאדאת עצמו הגה את שם החברה, אייר סיני.

ישראלים רבים אינם יודעים על קיום קו סדיר בין

תל אביב לקהיר. מה אתה יכול לספר על הטיסות

בקו?

"אנחנו מפעילים טיסה יומית בקו החל מעונת הקיץ. עד עתה

טיסות שבועיות בקו, והודות לפוטנציאל של השוק,

4

פעלו

החלטנו לשדרג את הפעילות לטיסה יומית, וכמובן, נמשיך

ונמשכת

170

בכך. הטיסה מתבצעת במטוס אמבראייר

, ובעונת הקיץ,

65%

כשעה. בממוצע שנתי יש לנו תפוסה של

כמובן, הרבה יותר. כל סוגי הנוסעים טסים איתנו: תיירים,

אנשי עסקים, סטודנטים, זוגות צעירים לירח דבש".

אתם מפעילים גם מחלקת עסקים?

"ודאי. מחלקת עסקים משובחת. אנשי עסקים רבים טסים

איתנו, ואנחנו מציעים להם גם טרקלין עסקים בנמל

התעופה בקהיר ובנתב"ג".

הטיסות עוברות דרך סיני?

"לא. אין קשר בין שם החברה לנתיב הטיסה. המסלול

הקבוע הוא דרך הים לכיוון קפריסין ומשם לעבר קהיר".

האם הקו רווחי?

"ודאי. הקו שלנו מרוויח. עם כל השאיפות שלנו לחזק את

הקשר בין המדינות, אנחנו חברה מסחרית ומתנהלים עפ"י

שיקולים כלכליים. בזכות הרווחיות של הקו החלטנו גם

טיסות שבועיות".

7-

ל

4-

להגדיל את התדירויות מ

מה הקשר שלכם עם איג'יפטאייר? האם אתם

משווקים גם טיסות המשך מקהיר?

"אנחנו פועלים באופן עצמאי, אבל משתפים פעולה עם

איג'יפטאייר לצורך טיסות המשך לכל רחבי העולם. שדה

גדול ומרכזי במזרח התיכון,

HUB

התעופה של קהיר הוא

ואנחנו מוכרים הרבה מאד כרטיסים לטיסות המשך מקהיר.

יש לנו הזמנות רבות לטיסות לבנגקוק, לבייג'ין, לניו יורק,

לדרום אפריקה, לכל היעדים הבינלאומיים של איג'יפטאייר".

באילו אמצעים אתם מוכרים כרטיסים?

"קודם כל, באמצעות סוכני הנסיעות. אנחנו עובדים עם כל

משרדי הנסיעות בישראל. נוסף לכך, למי שמעוניין, יש לנו

גם מחלקת מכירות כאן אצלנו במשרד".

האם אתם נתקלים בבעיות בהפעלת הקו?

"לא. אין שום בעיות, לא בקהיר ולא בתל אביב. להיפך.

אנחנו זוכים להעדפה וקיבלנו את מועדי הטיסות הטובים

ויוצאת

11:00-

ביותר. הטיסה מקהיר מגיעה לנתב"ג ב

. לוח זמנים אידיאלי".

12:00-

לקהיר ב

איך מתקבלים הנוסעים הישראלים בקהיר?

"הישראלים מתקבלים יפה מאד בקהיר ובמצרים כולה.

הישראלים נוסעים לקהיר, לאלכסנדריה, לסיני, כמובן,

ומטיילים במצרים כולה. אני נפגש עם ישראלים רבים,

שביקרו במצרים, והם מספרים על הכנסת אורחים יפה

ועל הרגשת ביטחון בכל המקומות. זה מעודד אותי ואני

שמח לשמוע, והתחושות האלה צריכות לעודד עוד ועוד

ישראלים לבקר במצרים".

בשנה האחרונה חלה ירידה משמעותי בתיירות

הבינלאומית למצרים

"כן. אנחנו חיים באזור בעייתי. לצערנו, הטרור והאירועים

הביטחוניים פוגעים מאד בתיירות. מי כמוכם, הישראלים,

יודעים זאת? אנחנו באותה סירה".

מה התוכניות שלכם לעתיד?

"אנחנו שואפים להגדיל את היקף הפעילות שלנו. התוכנית

האסטרטגית שלנו, ואני מאמין שלא רחוק היום שתתגשם,

היא הכפלת מספר הטיסות בקו קהיר – תל אביב, כלומר,

שתי טיסות יומיות".

מה דעתך על היחסים הנוכחיים בין ישראל

עם מצרים?

"בלי להיכנס לפוליטיקה, אני עוסק בתעופה, אני חושב

שהיום היחסים בין המדינות טובים. ראשי המדינות שלנו,

הנשיא סיסי וראש הממשלה נתניהו, עושים את המיטב

לטובת האזור כולו. יש קשר טוב מאד ביניהם, ואני בטוח

שהם פועלים לקדם את השלום בכל המזרח התיכון, שלום

שיביא יציבות, שגשוג והתפתחות כלכלית לכל המדינות.

הנשיא סיסי מצידו עושה את המיטב לקידום היחסים

בינינו, למען מצרים ולמען השלום בכל האזור".

מה יכולים הישראלים לתרום לשיפור היחסים

ולחיזוק הקשרים בין שתי המדינות?

"לטוס באייר סיני, לבקר במצרים ולהוכיח את היחסים

המשופרים בין שתי המדינות. אני מבטיח לקבל את

כל הנוסעים בברכה ובידידות בטיסה של אייר סיני, כיוון

שמטרתנו, כפי שכבר ציינתי, מלבד הטסת נוסעים בקו בין

תל אביב לקהיר, גם לקדם את היחסים הטובים בין שתי

המדינות שלנו. בכל הזדמנות ובכל דרך אני מעודד את

הישראלים לבקר במצרים וגם לטוס דרך נמל התעופה

של קהיר בטיסות המשך למגוון יעדים ברחבי העולם".

לקראת תום פגישתנו, שהתקיימה לפני 'עיד אל אדחא',

חג הקורבן המוסלמי, סיפר אשרף, כי הוא נוסע לחוג את

החג עם משפחתו בקהיר, ואף הבהיר לי, כי זה 'החג הגדול',

החג המרכזי ביותר בלוח השנה, החג המסמל את מועד

החאג', העלייה לרגל למכה, והוא אף חשוב יותר מאשר

עיד אל פיטר, 'החג הקטן', הנחוג אחרי צום הרמדאן.

"התמזל מזלי" התמוגג אשרף, "תשע פעמים כבר זכיתי

לקיים את מצוות העלייה לרגל למכה".

אם כך, צריך לקרוא לך חאג' אשרף

"אכן. לא מעט ממכריי קוראים לי חאג אשרף", (בערבית

מצרית אין מבטאים ג'. ד"א) והוסיף: "יותר מכך, זכיתי לבקר

בשתי הערים הקדושות ביותר למוסלמים, מכה וירושלים",

וסיפר אף על הביקור בכותל וחבישת כיפה, ולבסוף סיכם:

"אכן התברכתי, ואני שמח על כך".

"אנחנו חיים באזור בעייתי.

הטרור והאירועים הביטחוניים

פוגעים מאד בתיירות. מי

כמוכם, הישראלים, יודעים

זאת? אנחנו באותה סירה"