

וקונות דלק בחצי-חינם, הן יכולות להציע
מחירים דמיוניים לחו"ל.
כבר היום אפשר למצוא טיסות לניו יורק
ב-006 דולר, דרך מוסקבה, ויש מציאות
למזרח הרחוק אפילו ב-005 דולר. גם לוס
אנג'לס על המפה עם מחיר שיורד מתחת
ל-008 דולר. היתרון שלנו הוא שבניגוד
לאירופים ישראלים לא צריכים ויזה
לרוסיה, לכן אנחנו יכולים לצאת מהשדה
ולעבור משדה אחד לאחר בקלות
יתרה. עם המגמות יתמשכו, אני
מאמין ששתי החברות הרוסיות
הללו יהיו מהדומיננטיות בנתב"ג.
ומה עם התיירות הנכנסת?
כאן המצב הפוך. השפעת 'צוק
איתן' עדיין איתנה על התיירים,
והייסוף בשקל הופך את ישראל
ליקרה עבור האירופים. המשבר
ברוסיה, שעושה נפלאות למחירי
הטיסות, כבר פוגע משמעותית במדינת
המקור מספר 2 לתיירים לישראל, עם
חשש לפגיעה ממוקדת בתיירות הרפואית
ובמלונות ים המלח, שמהווים מזה שנים
מגנט לתיירים הרוסים.
האם התיירות מארה"ב תפצה על
ירידת
התיירות האבודה מרוסיה?
מחיר הנפט משאירה אצל האמריקנים
חולי-ההגה הרבה יותר כסף פנוי, וכמו
שאנו יכולים לטוס אליהם בזול, כך הם
יכולים לטוס לארץ בזול. עליית הדולר מול
השקל הופכת את ישראל היקרה לקצת
יותר נסבלת עבור התיירים והתקווה היא
שקיץ שקט יביא לכאן יותר תיירים מצפון
אמריקה. עדיין לא ברור האם המספרים
יאזנו האחד את השני, והאם 5102 תצליח
לקבוע שיא במספר התיירים והנוסעים
לאחר האכזבה של 4102, אבל דבר
אחד בטוח – עם השינויים הכלכליים
והגיאופוליטיים באזור, יהיה מאוד מעניין
גם השנה.
הירידה הדרמטית במחיר הנפט תוביל
יונתן בייסקי
לטיסות מוזלות //
ל
ישראלי הממוצע שנת 5102
נראית כמו שנת בשורה
בשמיים – עם אפשרויות
חדשות שרק הולכות ומתרבות. ירידת
מחירי הנפט וצניחת הרובל מביאים
עימם בשורה לטסים, אבל המלונאים
דווקא חוששים.
עם תחילת השנה המגמה המשפיעה
ביותר בשמיים היא הירידה הדרמטית
במחיר הנפט: תוך חצי שנה המחיר
ירד לשליש מערכו הקודם, מה שמביא
לחברות התעופה – שחלק ניכר
מההוצאות שלהן הוא על דס"ל – תזרים
מזומנים מצוין שמוביל לאופטימיות גדולה
בתחילת השנה. מעניין שבעוד מחיר
הדלק ירד דרמטית, אותם 'היטלי דלק'
שמוטלים על הנוסעים לא פחתו, מה
שמעצבן במיוחד את הנוסעים המתמידים,
שמחיר ההיטל הוא חלק משמעותי
מעלות כרטיס בונוס. מתי חברות התעופה
יתבגרו ויכניסו את היטל הדלק ואת שאר
ההיטלים המגוחכים שאינם מסים ישירות
לתוך מחיר הכרטיס? זה עדיין לא קורה,
ועוד דבר שלא קורה זה קריסה במחירי
כרטיסי הטיסה למרות הקריסה במחיר
הנפט. הסיבה העיקרית לכך היא גידור
המחיר על ידי חלק מחברות התעופה,
אך גידור זה מוגבל בזמן וכשיסתיים, יחד
עם הגברת התחרות בין החברות לקראת
פסח והקיץ, אם מחיר הנפט יישאר נמוך,
הנוסעים לחו"ל יוכלו למצוא כרטיסי טיסה
במחירי רצפה, והמטוסים יהיו מלאים מאי
פעם.
הבשורה הטובה ביותר לישראלים מגיעה
בינתיים – מרוסיה: קריסת מחירי הנפט
שהובילה לפיחות דרמטי ברובל הפכה את
החברות הרוסיות, טרנסאירו ואירופלוט,
למשתלמות מאי פעם. מאחר והן
משלמות את המשכורות לעובדיהן ברובל
?
ת
ק
ד
צ
ו
מ
ת
ו
י
מ
י
ט
פ
ו
א
ה
ם
א
ה
תחילת
:2015
ט
ו
ל
פ
ו
ר
י
א
ת
ו
ב
י
ד
א
ב
חבילות ייחודיות בינואר – פברואר בטיסות שכר מיוחדות משחקי כדורגל אטרקטיביים – לראות את מסי וניימאר בפעולה ברצלונהיום רביעי ח' בשבט תשע”ה 51.10.82
»
פספורט
»
26
זו דעתי