

יום ראשון כז בסיוון תשע"ה 51.60.41
»
פספורט
»
6
PassporTech
&
Biz
בלוג הטכנולוגיה והעסקים של עולם התיירות
באמדאוס ישראל החליטו להתמקד בתחום האונליין
ובפיתוח אתרים מתקדמים
דוד אדלר
דורון זאבי, מנהל תחום פתרונות טכנולוגיים באונליין, מתווה את הדרך ומספר על התפתחות המגמה //
מאז תחילת דרכה בענף הנסיעות,
הציבה לה אמדאוס ישראל מטרה
לספק למשרדי הנסיעות וללקוחות
החברה מגוון כלים אשר יסייעו להם
להצליח בתחום האונליין.
דורון זאבי, מזה 21 שנה בחברה, שימש
במגוון רחב של תפקידים, ובימים אלה
הוא מנהל תחום פתרונות האונליין.
"ברור לכולנו כי לצד מערכות ההפצה
שלנו אנו צריכים לספק ללקוחות
שלנו כלים אינטרנטיים כגון אתרי
אונליין, ממשקים ופתרונות טכנולוגיים
שבאמצעותם הם יכולים למנף את
פעילותם", הוא מציין.
מהם היתרונות של אתר אונליין ?
"אתרי האונליין כיום מהווים מעין
סוכן וירטואלי הפועל 7/42 ומאפשר
אינטראקציה מלאה של משרד הנסיעות
אל מול לקוחות פוטנציאליים.
בפלטפורמה האינטרנטית קיימת
חשיפה גבוהה למגוון מוצרים ומערכות
הניהול שלנו מאפשרות גמישות רבה
למענה בזמן אמת למגמות וצרכי הלקוח.
היקף המידע הקיים באתרים של
אמדאוס כיום הוא עצום כך שלכל
דרישה כמעט יש מענה ואנו נותנים
מענה על מרבית החיפושים הקיימים".
האם הפלטפורמה
האינטרנטית מתאימה
לכל סוכן, משרד או
גוף תיירותי?
"אני בדעה כי בעולם
האונליין יש מקום לכל
אחד והשוני בין אתר לאתר
יכול לבוא לידי ביטוי בתחומי
ההתמחות, בתכנים, נישות, שווקים
ממוקדים ועוד.
כמובן שחשוב גם להתאים את האתר
לצרכי הלקוח ולכך יש לנו מגוון פתרונות
לכל סוגי הלקוחות".
האם קיים שוני בין מערכות ההפצה
ואתרי האינטרנט?
"בסיסי הנתונים הגדולים של אמדאוס
הם בעצם היסודות שעליהם יושבת
מערכת ההפצה וכך גם ממשקי האונליין
והאתרים שלנו. נכון להיום עדיין קיימים
פערים בין מה שניתן לביצוע במערכות
ההפצה לבין מה שלקוח יכול לעשות
באתר אינטרנט, אך ככל שהזמן עובר
הפערים הללו מצטמצמים כך שבאופן
תיאורטי בעתיד הלא רחוק לקוח באתר
אינטרנט יוכל לבצע מגוון פעולות".
אני בדעה כי זה ישפר את השירות
וחוויית הלקוח ויגדיל את נאמנות
הלקוחות באתרים אשר יאפשרו ביצוע
פעולות ואזור אישי".
לספק ללקוח אתר ייעודי,
זו מן הסתם, לא משימה
פשוטה. לכל אחד יש ודאי
דרישות משלו...
"כן, ודאי. לכל גורם יש דרישות
לכל מיני התאמות. אנחנו
עובדים על כך בשני מישורים.
ראשית, מתוך הניסיון אנחנו מזהים
צרכים שונים וחושבים אילו פתרונות
כדאי לפתח כדי שנוכל לספק מגוון
רחב של כלים למשתמשים באתרי
האינטרנט.
המישור השני הוא ההתייחסות הישירה
ללקוח ואפיון צרכיו.
הפתרונות נעים בין אתרים בסיסיים
שהם אתרי תבנית עם התאמה
מינימאלית כך שניתן להשיקם במהירות
ואתרים ייחודיים עפ"י דרישות הלקוח.
כמובן שאנו מספקים גם ממשקים
ללקוחות המבקשים להקים באופן
עצמאי פלטפורמה אינטרנטית. בעיקרון,
אנחנו מספקיםמעטפתמלאה התואמת
לכל לקוח לפי צרכיו בהתחשב בהיבטים
הטכנולוגיים והמסחריים".
כיצד אתם משווקים ללקוחות
הפוטנציאליים את תחום האונליין?
"השיווק מתבצע במגוון ערוצים, מפגשים
אישיים, כנסים, צוותי עבודה, כולל צוותים
ייעודיים מחו"ל שמסייעים לנו.
בכל הזדמנות אנו נותנים דגש על
חשיבותה של הנוכחות האינטרנטית של
כל אחד, הן ברמת המיתוג והן בפוטנציאל
המסחרי הטמון בה.
באמדאוס אנו רואים את המגמות בעולם
וברור לכולנו כי זה הכיוון, חשוב לנו
שהלקוחות יהיו חשופים למגמות ויתכננו
את מהליכיהם לשנים הבאות.
היקף המכירות באונליין הולך וגדל
בהתמדה וכל עוסק בתחום התיירות
חייב להבין, כי אתר אינטרנט המחובר
לבסיסי הנתונים הגדולים של אמדאוס
יכול לייצר תנועה איכותית שעד היום
הוא לא היה חשוף אליה".
כיצד אתם מפתחים את התחום
בתוך החברה?
"בשנים האחרונות השקענו רבות בפיתוח
תחום האונליין, הקמנו צוות אונליין ייעודי
המטפל בכל האספקטים ואנו מפנים
משאבים רבים להכשרת כוח אדם
מקצועי ומיומן.
בתחום הטכנולוגי ביצענו מהפיכה של
ממש ובקרוב נוציא מוצר מוביל לשוק
אשר ישנה ויפשט הרבה תהליכים
מסורבלים שקיימים היום.
אנו מזמינים את כל מי שמעוניין
להקים נוכחות בעולם האונליין לפגישה
אישית באמדאוס וחשוב לנו להציב את
לקוחותינו על נתיב ההצלחה".
איזי ג'ט: שדרוגים טכנולוגיים בענף התעופה
איזי ג'ט, חברת התעופה הבריטית,
הודיעה בכנס תעופה, שנערך בנמל
התעופה מלפנסה שבמילאנו, על
שדרוגים טכנולוגים :
שיתוף פעולה עם איירבוס, לבדיקת
פתרון לתחזוקה מניעתית, על מנת
לתגבר את התחזוקה והשירותים
הניתנים בדרך של פתרונות דיגיטליים.
מערכות תחזית מוקדמת של תקלות
של חברת איירבוס מספקות מידע
בזמן אמת במהלך הטיסה וחוזות בעיות
טכניות לפני שהן מתרחשות.
בנוסף, החברה סיימה בדיקה של אחד
ממטוסיה באמצעות מזל"ט. הבדיקות
הוכיחו כי מזל"טים, המתוכנתים מראש
למשימה, יכולים להפחית את משך
הזמן בו מטוסים מושבתים לאחר
אירועים דוגמת סופות ברקים, בהשוואה
לבדיקה ידנית. בכוונת איזי ג'ט להכניס
את המזל"טים לשימוש בבסיסי השירות
ההנדסיים שלה ברחבי אירופה בתוך
כ-21 חודשים. כמו כן, החברה בודקת
את השימוש בהדפסה תלת ממדית על
מנת ליצור חלפים של חלקים בתוך תא
הנוסעים, כגון משענות יד, על מנת לזרז
את הליך ההחלפה ולהפחית את היקף
אחסון החלפים בבסיסיה.
מנכ"לית איזי ג'ט, קרולין מק'קול,
התייחסה לחידושים אלה: "מלפנסה,
מילאנו, הוא הבסיס הגדול ביותר שלנו
מחוץ לבריטניה ואיטליה הינה בעלת
חשיבות אסטרטגית עבור איזי ג'ט.
מילאנו נמצאת באור הזרקורים, היות
וזה עתה נפתחה התערוכה העולמית
אקספו מילאנו 5102, שטכנולוגיה היא
אחד מנושאי המפתח שלה. זו הסיבה
שאנו חושבים שזה המקום המתאים
ביותר להסביר כיצד איזי ג'ט ממשיכה
להוביל בחדשנות בתחום התעופה
ומובילות דיגיטלית".
איאן דייוויס, המהנדס הראשי של איזי
ג'ט: "השימוש בטכנולוגיות חדשניות
אלה משחרר את הצוותים ההנדסיים
והדיגיטליים שלנו לביצוע משימות
הדורשות מיומנות רבה יותר, מאפשר
לנו לשמור על עלויות נמוכות, שפירושן
מחירים נמוכים ללקוחות, מסייע
להפחית עיכובים ומבטיח את העמידה
שלנו בלוחות הזמנים".
יאן בארבו, קצין החדשנות של איירבוס:
"אנו גאים לשתף פעולה עם איזי ג'ט,
כחלק מיוזמת החדשנות שלנו הרואה
את איירבוס עובדת יחדיו בפתיחות, עם
לקוחות וספקים, על פרויקטים שיעניקו
ערך מוסף לשני הצדדים, על ידי התאמה
משותפת של מוצרים ושירותים".
דורון זאבי
חלפי תא נוסעים, שיוצרו במדפסת תלת מימד