

15.1.17
יומ ראשונ יז בטבת תשע"ז
«
פ פורט
«
28
( עם אל על.
2016)
מיליון נוסעים המריאו בשנה החולפת
5.5
יותר מבכל חברת תעופה אחרת הפועלת בנתב"ג )טורקיש
719 –
אלף נוסעים; איזי ג'ט
932
איירליינס הטיסה אשתקד
אלף; וישראייר -
650 –
אלף; ארקיע
704 –
אלף; איירופלוט
אלף נוסעים(.
548
מאחורי כל נוסע ב"מוביל הלאומי" עומד סוכן נסיעות - פיזי
או מקוון. ומאחורי כל סוכן, עומד ה"בק-אופיס" של אל
על באור יהודה המורכב מאגף מכירות )מול סוכנים(, אגף
עסקי )מול חברות עסקיות בתאום מול סוכנים המטפלים
באותן חברות( וממטה הכולל בין היתר אנליסטים ואנשי
שיווק. מיהם האנשים המובילים את האגפים השונים? ומה
? קבלו הצצה אל
2017
הם חושבים על סוכני הנסיעות של
מאחורי הקלעים של אל על סניף ישראל.
"לא מגיבים לשוק. יוזמים"
עובדי סניף ישראל של אל על
60 ,
עד לפני כשלוש שנים
התייצבו מדי בוקר ב"בניין אל על" המיושן ברחוב בן יהודה
בתל אביב. את הפיח של בן יהודה הם החליפו לפני כשלוש
שנים במשרדים חדישים עם לוק הייטקיסטי ונוף לשדות
החקלאיים הנושקים לנמל התעופה בן גוריון. "למכור כרטיסי
טיסה ולראות מהחלון מטוס של אל על ממריא – זה תענוג
גדול", אומרת קרן רז-אוחנה, סגנית מנהלת סניף ישראל של
אל על.
תחתיה בשרשרת הפיקוד של הסניף יש את, כפי שרז-
אוחנה מכנה אותם, "ארבעת המופלאים" העומדים מאחורי
המערכות המתקדמות של אל על: איילה בנימין, מנהלת
תכנון וניתוח נתונים; עידן ארז, מנהל יחידת עסקאות; לימור
סיבוני, ראש ענף ניתוח נתונים; ודורית גוברין-חכם, מנהלת
תיאום עסקאות ופיתוח כלי מכר.
הם מדברים על סוכני הנסיעות כעל שותפים
1
x
4
בראיון
האמיתיים של אל על; על הנחישות לעודד ולסייע להם
להגיע אל המנוחה והנחלה, הלו היא הטרגט; ולא פחות
חשוב על גאוות יחידה ומשפחתיות. "אנחנו כמו משפחה כאן.
חברים טובים", הם אומרים.
מגן יבנה, היא האנליסטית הראשית של הסניף.
41 ,
בנימין
"המוח" מאחורי דו"חות הטרגטים. וגם, אשפית אקסל. בנימין,
שנים באל על, אחראית על הפקת דו"חות שלישונים
20
ושנתיים לכל סוכני הנסיעות, במטרה לסייע להם לראות את
תמונת המצב ביחס לטרגט. "אני אחראית על איסוף, חיתוך
ופילוח נתונים", היא אומרת.
20
מקרית אונו, אף היא עם קילומטרז' של
40 ,
סיבוני
שנה באל על, הצטרפה ל"ארבעת המופלאים" רק לפני
כחודשיים. בדומה לבוסית שלה, רז-אוחנה, גם היא מחזיקה
בתואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה וגם היא עשתה את
צעדיה הראשונים באל על כדיילת אוויר. "אני עדיין בלמידה",
היא אומרת על תפקידה הנוכחי. בנימין, שתחתיה נמצאת
סיבוני, מפרגנת: "היא רק חודשיים אבל כבר בעניינים". סיבוני:
"המספרים מדברים. הם מספרים לנו מה קורה אצל הסוכן
ומציירים מגמות".
שנים באל על, סבור
13
מתל אביב בעל ותק של
36 ,
ארז
ש"הסוכנים הם השותפים האמיתיים של אל על. המטרה
שלנו היא לתפור חליפה לכל סוכן ולתת יחס שווה לכל
הסוכנים, קטנים כגדולים. אנחנו רוצים לגעת בכל אחד". ומה
באשר לסוכנים שלא מגיעים לטרגט? לדברי ארז, גם סוכנים
שלא מצליחים להגיע אל הטרגט אך נמצאים די קרוב אליו,
מתוגמלים. "אבל זה תלוי בסוכן", אומר ארז. "אנחנו מנסים
לייעץ ולזהות ביחד איתו את הקושי".
שנים באל על, עובדת תחת ארז
13
, גם היא
37 ,
גוברין-חכם
ביחידת העסקאות. היא אחראית על הטרגטים של חברות
אלף שקל בשנה מכירות מכניסה חברות
100 .
עסקיות
למועדון החברות העסקיות של אל על. "מעבר לניתוח
המספרים, אנחנו עושים פה יזמות עסקית לשמה", היא
אומרת. וארז מוסיף: "אין לנו עניין להגיב לשוק אלא ליזום".
ועל משבר הטייסים, הרביעייה תמימת דעים: "כאבנו את
כאבם של הסוכנים בזמן המשבר עם הטייסים. נרתמנו לסייע
ˆ
להם, וההיפך. גם הם היו אתנו".
מאחורי כל נוסע ב"מוביל הלאומי" עומד סוכן, ומאחורי כל סוכן עומד ה"בק-אופיס" של אל על סניף ישראל.
ספיר פרץ-זילברמן
מיהם האנשים המעודדים סוכנים לכבוש טרגטים? הצצה ראשונה אל מאחורי הקלעים //
ארבעת המופלאים
צילום: ספיר פרץ זילברמן
עידן ארז
36
גיל:
רווק
מצב משפחתי:
תל אביב
מקום מגורים:
2004-
מ
באל על:
ראש
תפקידים קודמים באל על:
צוות תחנת ישראל; מקדם מכירות
סניף ישראל
תואר ראשון בכלכלה ומנהל
השכלה:
עסקים
איילה בנימין
41
גיל:
2 +
נשואה
מצב משפחתי:
גן יבנה
מקום מגורים:
1997-
מ
באל על:
שנים
4
תפקידים קודמים באל על:
באל על פריז )הזמנות/מסחר/אנליסט(;
כלכלנית בסאן דור
תואר ראשון בכלכלה ומנהל
השכלה:
עסקים
לימור סיבוני
40
גיל:
3 +
נשואה
מצב משפחתי:
קרית אונו
מקום מגורים:
1997-
מ
באל על:
דיילת
תפקידים קודמים באל על:
אוויר, מזכירת מחלקת מכירות בסניף
ישראל
תואר ראשון בקרימינולוגיה
השכלה:
וסוציולוגיה; תואר שני במנהל עסקים
דורית גוברין-חכם
37
גיל:
2 +
נשואה
מצב משפחתי:
תל אביב
מקום מגורים:
2004-
מ
באל על:
מנהלת תיקי
תפקידים קודמים באל על:
לקוחות במחלקת מכירות; דיילת קרקע
במחלקת איתור כבודה בתחנת ישראל
: תואר ראשון במנהל עסקים;
השכלה
תואר שני במנהל עסקים ושיווק