

7
»
פספורט
»
יום שלישי טז' באייר תשע"ה 51.50.5
פנים אל פנים
ורצופת קשיים ומהמורות. אבל לא יזם
כפרידמן ייסוג לאחור, הקשיים רק היוו
תמריץ .
"שנים של עבודה בענף התיירות, בעיקר
במגזר העסקי, לימדו אותי כי איכות
השירותשל חברותהתעופהעושההבדל
משמעותי בהחלטה על חברה מועדפת",
מסביר פרידמן בפתח דבריו בראיון
המיוחד ל'פספורט'. "התקוממתי לנוכח
העובדה כי חברות התעופה 'נעלמות'
ומפסיקות לתת מענה ללקוחות בשעות
אחה"צ המוקדמות.. ובכך יוצרות מצב בו
מעבר לשעות עבודה קצרות למדי, אין
אפשרות לבצע אפילו פעולות דחופות
אף כשהן בסיסיות ומובנות מאליו (כמו
שינוי טיסה) מול חברות התעופה.
התנהלות זו יצרה מציאות בלתי נסבלת
עבור מי שעסקיו תלויים בטיסות.
ההתמקדות הראשונית שלי עם כניסתי
לתפקיד הייתה לכן לייצר את השינוי
שיעשה 'הבדל' שידעתי כי יזכה להערכה
בקהילה העסקית. האמנתי כי לייצר
מדיניות על פיה חברת תעופה שלא
זו בלבד שאינה 'מפקירה את נוסעיה'
אלה מייצרת מצב בו ניתן לקבל שירות
7/42, תעשה הבדל בולט ומרשים בשוק
הנסיעות שלנו. בתור בונוס, היה נחמד
להוכיח למלעיזים, 'שידעו' כמה מהר אנו
עתידים להיעלם מהשוק, עד כמה טעו....
לא זו בלבד שחברות התעופה יישרו
עמנו קו, גם סוכני הנסיעות החלו
להפעיל שרות בו הם מציעים לנוסעים
העסקיים שרות סביב השעון.
בחרתי להרחיב בנושא זה כדי להדגים
כי בשורות ומהפכות אינן בהכרח תוצאה
של דרמות , אלא מושגות בשורה של
צעדים קטנים ,אך הכרחיים, שעושים את
ההבדל... זוהי על רגל אחת התורה כולה.
מה הכוונה?
"עיקר גאוותינו היא על צוות העובדים
המעולה שלנו שעושה ימים כלילות
בשמירה על רמת שרות מצוינות,
העומדת בראש מעייננו. בנוסף להיותו
חדור מוטיבציה וממוקד מטרה,
הצוות שלנו ( בכול המחלקות) מצטיין
באיכויותיו המקצועיות ובחתירה מתמדת
למצוינות. אין קיצורי דרך ולא מוותרים
על אף שעל. אנחנו תמיד בדרכנו לכבוש
את הפסגה הבאה! זהו הסוד באמצעותו
אנחנו שומרים על מיקומנו המוביל אצל
הלקוחות העיסקיים כמו גם בקרב
סוכני הנסיעות, אשר הנאמנות
שלהם (שנרכשת בכול יום
מחדש בעבודה קשה)
ודבקותם בנו ובמוצר שלנו היא
סוד ההצלחה.
המטרה: קו ת"א-סן פרנסיסקו
לאחרונה פרסמה המחלקה המסחרית
של יונייטד איירליינס את תוצאות הרבעון
הראשון של 5102, בו לראשונה מזה זמן
רב, הצליחה החברה לסיים רבעון ברווח
של כ-285 מיליון דולרים – מבחינתה
שיא של כל הזמנים. בהנהלת יונייטד
מציינים כי המגמה החיובית התאפשרה
בזכות ירידת מחירי הדלק בשלושת
החודשים הראשונים של שנה, ויותר
מכך באמצעות הליכי התייעלות נרחבים
וכן מאמץ משמעותי של צוות העובדים
להגיע לסכומי מכירות גבוהים.
פרידמן עצמו רואה בנתונים הוכחה לדרך
נכונה אותה עושה יונייטד. "אנחנו נמצאים
בענף לא פשוט, עם זאת, היכולת לדעת
להתמודד ולהסתגל לשינויים היא זו
שאיפשרה לנו לסיים רבעון מרשים
ביותר".
בוא נדבר על סוכני הנסיעות. עד
כמה הדוק הקשר שלכם איתם?
"אנו רואים בסוכני הנסיעות שותפים
לדרך, וככאלה הם כאמור כחלק בלתי
נפרד מההצלחה שלנו. למעלה מ-%59
מההזמנות בקווים הטראנס אטלנטיים
נעשות באמצעות סוכני נסיעות – זהו
נתון שאומר הכול.
אנחנו מאוד לויאליים כלפי סוכני
הנסיעות וכך נמשיך גם בעתיד".
ומה לגבי המהפכה הדיגיטלית.
האם היא משחקת תפקיד?
"זוהי ללא ספק המגמה ואין שום דרך
לעצור את המהפכה הזו. על מנת
להשתלב, ואפילו לשרוד, יהיה על
סוכני הנסיעות להתמקצע ולהתמקד.
קל מאד לרכוש כרטיס באינטרנט כול
עוד אתה טס מנקודה לנקודה. ברגע
שהנסיעה 'מסובכת' או מרובת יעדים,
הסוכן עדיין רלבנטי כתמיד. גם במקרה
הזה ההתנהלות תקפה במיוחד לאנשי
עסקים, בעיקר בשל שינויים רבים
והחלטות של רגע אחרון המאפיינים את
נסיעותיהם. בנוסף, עם ולמרות הקידמה
המבורכת – עדיין ההעדפה היא כי
מהעבר השני של הקו יהיה
מענה אנושי".
כשפרידמן נדרש לסכם 51
שנים בתפקיד מנכ"ל החברה,
הוא לא מתבייש לטפוח לעצמו ולעמיתיו
על השכם. "עם יד על הלב, אני מרוצה
ואפילו גאה בהישגים שלנו. בפרק זמן
קצר יחסית הצלחנו למצב את יונייטד
כחברת תעופה מובילה בישראל,
בזכות ולא בחסד. עם זאת,
אני מאמין שאנחנו עדיין רק
בתחילת הדרך".
תסביר.
"זה לא סוד שכבר מזה זמן
יש בכוונתנו להשיק קו חדש
- טיסה ישירה מתל-אביב לסן
פרנסיסקו.
לצערי אנו חווים עיכוב כלשהו בנושא.
אם זאת, אני מאמין כי בעתיד הקרוב
נצליח להשלים גם את המהלך הזה.
מעבר לכך, היעד הוא להתמיד במגמת
השיפור של הנתונים וההישגים הכספיים.
מעבר לכך, כמובן לספק לציבור הנוסעים
חווית טיסה אטרקטיבית ככל האפשר.
כמדיניות גורפת, אנו משתדלים להיות
קשובים לצרכי הלקוחות ולהיזון החוזר
המתקבל מהם. לאחרונה למשל,
שדרגנו את האוכל במחלקות התיירים
בכל העולם, כולל הגשת יין ומשקאות
אלכוהוליים חינם. היצע הבידור הורחב
ואנו שמים דגש מיוחד על שירות מוקפד
ואישי. מה שבטוח – יונייטד נמצאת
בהמראה מתמדת, גם בעולם הגדול....
לא נחים על זרי הדפנה".
איפה נראה אתכם בעוד 5 שנים?
"העיסוק רב השנים בתיירות לימד אותי
דבר אחד - בארץ אי אפשר לתכנן אפילו
חצי שנה קדימה. אירועים גיאופוליטיים
או אחרים חזקים מכול התכניות. אין
ספק בליבי כי שקט או אפילו התקדמות
קלה בדו שיח עם שכנינו, יזרז את
הגדלת הקיבולת שלנו לישראל. אסור
לשכוח כי אנחנו מדינה קטנה עם שדה
תעופה אחד, לא גדול במיוחד, שגם היום
סובל מעומס יתר. ואולם בהיותי אדם
אופטימי מטבעי, אני מאמין שהעתיד
יאיר את פניו אלינו".
לסיום, מה נאחל לך ולחברה?
"לפני הכול נאחל בריאות. יונייטד
הוכיחה נאמנות ללא תנאים למדינת
ישראל, כולל במלחמות ואירועים קשים,
שהאחרון בהם "צוק איתן". מאחל לעצמנו
הרבה מאד נוסעים מרוצים ונאמנים.