פספורט - גיליון מיוחד ספטמבר 2014 - page 30

ה
נ
ש
ה
י
ש
נ
א
ספטמבר 4102
»
אנשי השנה
פספורט
»
30
9
12
10
13
8
11
למרות החלפת הבעלים והטלטלות הרבות שעברו על
החברה, סירקיס הצליח לשמור על פעילות החברה
ולראשונה להוביל אותה לרווח תפעולי.
ביצירתיות רבה דאג סירקיס לפתוח מכון בידוק עצמאי של
ישראייר, בשיתוף עם לופטהנזה, שמביא לחיסכון כספי,
לעצמאות תפעולית ולהכנסה נוספת לחברה.
סירקיס אף דאג להפעיל טיסות עבור חברות אל על
וארקיע, בעיקר בזמן המלחמה, שהביאו לחברה הכנסה
נוספת ואף הגדיל את היקף הפעילות של ישראייר.
לאחר שיוכמן עזב את הקבוצה, ולמרות הזעזועים בחברת
האם, סירקיס ממשיך לשמור על מבנה, ולקראת צירוף
מטוס נוסף והרחבת הפעילות החל ביישום שורה של
צעדים ארגוניים.
נקש יצר השנה טלטלה בארקיע, כאשר הדיח את
המנכ"ל הוותיק, גדי טפר, שהיה יד ימינו משך שנים
רבות, ומינה במקומו את ניר דגן, שמילא שורה של
תפקידים בחברה שנים רבות.
נקש נותן להנהלת החברה מרחב מחייה וחופש
פעולה, ובשנה האחרונה גם רשת המלונות שבשליטת
המשפחה המשיכה להתפתח ולהוות גורם לא מבוטל
בענף המלונאות.
עם זאת, נקש פעיל בכל ההחלטות הקרדינאליות
בארקיע, ולא נופתע אם ייזום במהלך השנה איחוד עם
אחת מחברות התעופה.
גם לנדאו נראה בזמן המלחמה עוסק בענייני המלחמה
ופחות שמענו את קולו במשבר התיירות.
היינו צריכים לראות כבר בזמן המלחמה תוכנית של
משרד התיירות להחזרת התיירות לישראל וטיפול
בנושא הפיצוי למי שבאמת מגיע. גם הטיפול המתמשך
בדירוג המלונות נראה כושל. אומנם משרד התיירות
יצא בקמפיין גדול 'דווקא עכשיו חופשה בישראל',
ועל כך מגיעות לו מחמאות רבות, אבל זה לא מספיק.
לנדאו ייבחן בשנה הקרובה במנהיגות וביצירתיות
וביכולת המשרד להשיב את התיירות הנכנסת לארץ
להיקפים הראויים.
קרני המשיך השנה לנהל את ענייני הענף, כאשר ביום
יום עשה זאת המנכ"ל יוסי פתאל. במקביל עסק קרני
גם באיירתור, וכמובן, גם בעסק התיירותי הגדול שלו,
שהצריך יותר מעורבות.
קרני לא היסס לבקר את חברת אל על, ומנגד הענף זכה
להישג כשבית המשפט העליון הכיר בכך שמגיע לסוכנים
תגמול על עבודתם למען חברות התעופה.
לקרני אתגרים במגוון נושאים: חוקי הגנת הצרכן, חוק
פיצוי נוסעים, מו"מ עם מע"מ בנושא הסוכנים. נראה כי
מצב החירום ישאיר אותו לפחות עוד שנה בתפקיד יו"ר
התאחדות סוכני הנסיעות.
רביב המשיך גם השנה להגדיל את מספר בתי המלון של
הרשת, כאשר רכש קרקע, עליה יוקם מלון עסקים בפתח
נמל ת"א.
הרשת נאלצה להתמודד עם המציאות המלחמתית, ובסך
הכול תרשום רווח נאה בשנת 4102. במאזן לרבע השני
של השנה הגדילה ישרוטל בצורה דרמטית את הרווחיות,
ורביב הוביל את הרשת גם להגדלת הכנסות ניכרת.
למעשה תהיה זו השנה הטובה בתולדותיה של הרשת.
רביב מציג דומיננטיות רבה בניהול החברה, ואינו חושש
לחדש ולשנות. ישרוטל בהנהגתו התרחבה וגם התגוונה
בהיצע המלונאי שלה.
גונן חזר השנה לכס נשיא התאחדות המלונות לאחר
שגבר על עמי פדרמן, שהדיח אותו בבחירות הקודמות.
למרות שגונן אינו נרתע ממאבקים ומהשמעת דעותיו
הנחרצות, בקדנציה הזו הוא נראה ונשמע הרבה יותר
מתון ופחות לוחמני מאשר היה בקדנציה הראשונה
שלו.
המבחן הקרוב של גונן: איך יצליח לעזור לענף
המלונאות להשתקם בעקבות המלחמה. כמו כן גונן
גם ייבחן בנושא דירוג המלונות, שנראה מיותר ולא
רלוונטי בעיני רוב המלונאים.
קובי קרני
עיסוק: יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות,
יו"ר איירתור, בעלים של רשת סיגנל
טורס, כרמל שירותי תיירות, 'איזי גו'
ושותפות ב'איזי טרוול'.
ליאור רביב
עיסוק: מנכ"ל רשת ישרוטל
אלי גונן
עיסוק: נשיא התאחדות
המלונות
אורי סירקיס
עיסוק: מנכ"ל אי.די.בי תיירות
אבי נקש
עיסוק: מבעלי חברת ארקיע ורשת
אורכידיאה
ד"ר עוזי לנדאו
עיסוק: שר התיירות
1...,31,32,33,34,35,36,37,38,39,40 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...72