פספורט - גיליון מיוחד ספטמבר 2014 - page 6

ה
נ
ש
ה
י
ש
נ
א
ספטמבר 4102
»
אנשי השנה
פספורט
»
6
ש
יחת הטלפון הזכורה לי ביותר
מתקופת מבצע "צוק איתן" היא
זו שבה מנכ"ל משרד התחבורה
ביקש מחברת אל על להפעיל רכבת
אווירית על מנת להחזיר אלפי ישראלים
שנתקעו בטורקיה, ברגע שחברות התעופה
הטורקיות הפסיקו לטוס לישראל. היה לי
ברור שכחברת התעופה הלאומית, עלינו
להתייצב מיד למשימה ולבצע אותה על
הצד הטוב ביותר.
אירוע זה ריכז בתוכו כמה מהאתגרים
שאל על מתמודדת איתם כל השנה, בכל
שנה, רק בגלל שהיא אל על ורק בגלל
שהיא חברה ישראלית. על אף היותנו
חברה בבעלות פרטית אנו נושאים על
כתפינו, יש להדגיש בגאווה רבה, גם את
הישראליות על כל המשתמע מכך, לצד
התמודדות עם אזור גיאו-פוליטי מורכב
שמעמיד בפנינו אתגרים ביטחוניים
ומקצועיים הכוללים גם התמודדות מול
בריתות תעופה ענקיות שלא מקבלות
אותנו רק בשל היותנו חברה ישראלית.
אך לא רק "צוק איתן" העמיד את אל
על בשנה האחרונה במבחן, כמו גם את
המשק הישראלי כולו, אלא גם כניסתו
לתוקף של הסכם "שמים פתוחים" עם
האיחוד האירופי. לצד הבשורות החיוביות
שהביא לשוק ולענף התעופה המקומי,
כמו הגברת התחרות, הוא גם חידד
את ההבדלים שבין אל על ועמיתותיה
הישראליות, לבין חברות התעופה הזרות,
שתמיד יהיו קיימים: הגודל של החברה,
אי יכולתה להיות חלק מברית תעופה,
מגבלות הביטחון (לאחר שלשמחתנו
לבסוף המדינה הגדילה באופן ניכר
את השתתפותה בהוצאות הביטחון
המיוחדות), וכמובן הפוליטיקה המדינית
שלעתים יוצרת אי שוויון בין חברות
תעופה – כמו במקרה של היחס לישראל
בטורקיה וכתוצאה מכך גם לחברות
התעופה הישראליות, לעומת היחס ההוגן
של ישראל לחברות הטורקיות שהפכו
להיות החברות הזרות הגדולות ביותר
הפועלות בישראל.
עידן "שמיים פתוחים" מחייב את אל
על להמשיך ולצמוח כל הזמן, כדי
לשמור על מעמדה - עמידה במקום אינה
אופציה עבור החברה. לכן, אל על נערכה
לשינוי והשיקה כמה מוצרים חדשניים,
והבולטים שבהם: מחלקת תיירים פלוס,
וכמובן
UP
מותג הלואו-קוסט החדש
השקת כרטיס האשראי הממותג הכי
- שמאופיין
Fly Card
משתלם בישראל –
באפשרות לצבור נקודות רבות של מועדון
הנוסע המתמיד בזכות יחס המרה מצוין
ובזכות מגוון הנחות ומבצעים במגוון של
בתי עסק אחרים. בשנה הקרובה נראה
כיצד השוק הישראלי מתמודד עם השמים
הפתוחים ואל על מצידה תוכל לבחון
האם הדרך שבחרה בה - בעיקר בדמות
– אכן הולמת את האתגרים שהשינוי
UP
הביא עמו. היות והמגמה העולמית בקרב
חברות תעופה היא להרחיב כמה שיותר
את רשת הנתיבים שלהן באמצעות הסכמי
קוד שייר ובריתות תעופה, אל על תפעל
בשנה הקרובה ליצור הסכמים חדשים
שיאפשרו ללקוחותיה להגיע בקלות יתר
ליעדים נוספים בעולם.
אתגר נוסף עמו יתמודד ענף התעופה
הישראלי, כמו גם ענף התיירות הישראלי
כולו, הוא השלכותיו ארוכות הטווח
של מבצע "צוק איתן". לצערנו, כאשר
הלחימה פוסקת, התיירות לא שבה מיד
בחזרה לאיתנה - לתיירים לוקח זמן
לשכוח וההתאוששות היא איטית יותר.
אל על מקווה לראות מאמץ משותף
של המדינה והגופים המתפרנסים מענף
התיירות על מנת להחזיר את התיירים
לישראל ולפצות את חברות התעופה
הישראליות, שלא הפסיקו לרגע אחד
לטוס, על אף ההפסדים שנגרמו להן.
ענף התעופה הישראלי הוא קטן ועל כן
חייב לבלוט לטובה בתחומים כמו ציוד
חדיש, שירות ומתן ערך מוסף ללקוח. על
מנת לשמור על מעמדה כמובילת השוק
בישראל ולהמשיך לצמוח, אל על תמשיך
השנה לחדש את צי המטוסים שלה לאחר
שכבר הספיקה להוסיף ארבעה מטוסים
חדשים צרי גוף ובשנה וחצי הקרובות
יצטרפו לשירות בחברה ארבעה מטוסים
חדשים נוספים מדגם בואינג 009-737.
עד לתחילת 5102, צפויה אל על לגבש
את עמדתה כיצד ייראה צי מטוסי רחבי
הגוף באל על בעשור הבא. בתוך כך,
ביצענו מספר פעולות משמעותיות לשפר
את השירות, בין השאר, על ידי השטחת
מושבי העסקים במטוסי 747, ברבעון
הראשון של 5102 נשטיח את מושבי
העסקים ב-777 ועד סוף השנה הבאה
נפעל לשדרג גם את מטוסי ה-767. כמו
כן, נרחיב השנה את שירות הווידאו
סטרימינג, שכבר התחלנו להטמיע
במטוסים שלנו ונהיה אחת החברות
הראשונות בעולם שיציעו שירותי
אינטרנט בטיסות בינלאומיות, כבר ב-
.2015
באשר לאתגרים העומדים בפני ענף
התעופה העולמי אני מעריך שהדרישות
הביטחוניות יילכו ויתעצמו לאור
השינויים המתחוללים במזרח התיכון
ובמדינות ערב, כמו עלייתו של ארגון
"המדינה האסלאמית" וארגוני טרור
אחרים. מחירי הדלק ממשיכים להיות
בעלי השפעה מהותית, וגם מגבלות
המראה ונחיתה בשדות התעופה העמוסים
בערים כמו ניו-יורק ובלונדון, עלולים
להמשיך להקשות על התפתחות וצמיחה,
כאשר הפתרון נעוץ לעיתים ביעדים
חדשים ושדות תעופה חליפיים. מגבלת
הביטחון מונעת מאיתנו להפוך את נתב"ג
ל"נמל בית" משמעותי ובנוסף, נאלצת
אל על לטוס בנתיבי טיסה ארוכים יותר
למזרח הרחוק, משום שאיננו טסים מעל
מדינות ערב.
יחד עם זאת, המותג "אל על", אשר קיבל
חיזוק משמעותי בעמידתה האיתנה לצד
תושבי ישראל במהלך מבצע "צוק איתן"
ובשמירה מתמשכת על רמת שירות
מצוינת והקשבה לצרכי הלקוחות, תוך
התבססות על ערכי בטיחות וביטחון, צפוי
לסייע לנו להתמודד עם אתגרים אלה.
לבסוף, אני רוצה להודות לכל השותפים
העסקיים שלנו, ובעיקר לסוכני הנסיעות.
גם בעידן שבו הענף נתון לשינויים רבים,
כתוצאה מערוצי מכירה ישירים, חשוב לי
לומר שלסוכנים תמיד יהיה מקום חשוב,
משמעותי ונכבד בחייה של אל על. אני
רוצה לאחל שנה טובה ומאוד מוצלחת
להם, לכל האנשים הפועלים ללא לאות
לקידום ענף התיירות והתעופה בישראל,
וכמובן לכל עובדי אל על בישראל
ובעולם.
4102 נוחתת, 5102 ממריאה:
מה מצפה לענף התעופה בשנה הקרובה?
, מנכ"ל אל על
דוד מימון
1...,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 2,3,4,5,72