Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  18 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 18 / 24 Previous Page
Page Background

נ

יר דגן סגר לא מכבר שנה אחת

בתפקיד מנכ"ל חברת ארקיע.

דגן, שהחליף את גדי טפר, שעזב

לאחר 8 שנים כמנכ"ל החברה, לא

היה צריך יותר מדי זמן כדי להתאקלם

בתפקיד. דגן, 25, ממלא כבר 32 שנה

תפקידים שונים בחברת התעופה:

קברניט, טייס ראשי, סמנכ"ל מבצעים,

משנה למנכ"ל. כמי שמכיר אולי יותר

טוב מכולם את הארגון ועשה בארקיע

כמעט ממחצית חייו, ידע דגן היטב את

מהות התפקיד, אליו הוא 'נוחת'.

בעוד ארקיע הודיעה לא מכבר על

הכוונה שלה להצטייד במטוסים

חדשים ולהגדיל את צי המטוסים שלה,

ובמקביל להתמודד עם כל הרגולציות

והתחרות הגוברת בעקבות פתיחת

השמים, דגן נדרש לטפל גם בסכסוך

העבודה, עליו הכריזו עובדי ארקיע.

גם בתום שנה בראשות החברה הוא

ממעט להתבטא בתקשורת. דגן אינו

אוהב את החשיפה ומעדיף להיות

מחוץ לאור הזרקורים. רק כעת, לאחר

שסגר שנה בתפקיד המנכ"ל, דגן

הסכים לדבר.

ניר, איך אתה מסכם את השנה

הראשונה בתפקיד המנכ"ל?

"שנה מאוד מעניינת ומהנה".

נכנסת לתפקיד בדיוק בעת מבצע

'צוק איתן'. אגב, לא מכבר האוצר

קבע שלא מגיע לכם פיצוי על

המלחמה, כי החברות הישראליות

לשנה. איך מתמודדים עם זה?

"עובדי ארקיע הם מקצוענים, מסורים,

נאמנים וגם שותפים. הם מקדמים את

החברה ורוצים לקדם גם את עצמם

וזה מהלך טבעי.

מו"מ על הסכמי שכר קיבוציים בשיתוף

ההסתדרות הוא חלק ממהלך חיים

רגיל וכולנו נביא אותו, היום ובעתיד,

לסיום מוצלח".

איזה סוג מנכ"ל אתה? סומך על

אנשים, משתף, או סומך רק על

עצמך?

"כידוע, גדלתי בארקיע ומילאתי

שורת תפקידים ניהוליים במגזרים

שונים. עבודת צוות היא מאפיין בסיסי

בתעופה, וכך מנוהלת גם ארקיע. צוות

מנהלים מצומצם ומנוסה, אשר עובד

יחדיו יום וליל לקידום החברה".

איך שיתוף הפעולה שיש לך עם

הבעלים אבי נקש והמשפחה?

"משפחת נקש וקבוצת ג'ורדאש

הם גב רציני ביותר, מבוסס, דינאמי

ומצליח בעסקים בארץ ובחו"ל.

הקבוצה אוהבת את השקעותיה

בתעופה, בישראל ובחו"ל. זהו תענוג

לעבוד בקבוצה דינאמית ואנרגטית

שכזו".

בקרוב תצטרכו לפנות את שדה

דב. איך אתם נערכים לכך? האם

המדינה ערוכה לכך?

"סגירת שדה דב לפעילות תעופה

אזרחית הינה טעות במישור הלאומי.

זוהי פגיעה אנושה באילת העיר,

אומר ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, שסוגר שנה בתפקיד, בראיון מיוחד ל'פספורט'. על יחס המדינה לחברות התעופה

הישראליות: "לאפשר לחברות הישראליות תחרות שווה". על עתיד ארקיע: "השינויים בעולם התיירות והתעופה הזדמנות

לפתיחת שווקים חדשים ומנוע צמיחה". על סגירת שדה דב: "טעות במישור הלאומי. תירוץ הנדל"ן הינו שטחי ביותר".

על סגנון הניהול: "עבודת צוות היא מאפיין בסיסי בתעופה, וכך גם מנוהלת ארקיע" // גידי ליפקין

"כוחות השוק יביאו לבסוף לקיומן

של שתי חברות תעופה ישראליות,

וארקיע תהיה שחקן מרכזי"

המשיכו לטוס. מה אתה חושב על

קביעת משרד האוצר?

ושל

ישראל

"הסיטואציה של

תעשיית התעופה והתיירות מחייבת

מתן אפשרות לחברות הישראליות

להתחרות בצורה הוגנת. אנחנו בעד

תחרות אולם המדינה חייבת להבין

שתעופה ישראלית היא גורם חיוני

לתחרות עבור הציבור הישראלי. קשה

להתחרות עם יתרונות של חברות

זרות, כפי שהובטח לפני חתימת הסכם

השמיים הפתוחים. המדינה צריכה

לטפל בכמה נושאים (כמו חוק הגנת

הצרכן) ולאפשר לחברות הישראליות

תחרות שווה וגם לעבור משברים

ביטחוניים כאלה ואחרים ללא קיפוח

נוסף מול חברות זרות".

אתה צריך לטפל בסכסוך עם

העובדים, שדורשים, בין השאר,

תוספתשכר בהיקףשל מיליון שקל

30.07.15

יום חמישי יד באב תשע"ה

»

פספורט

»

18

-

ה

ן

ו

י

ל

י

ג

ניר דגן

"תהיינה שתי חברות

תעופה ישראליות, שונות

זו מזו, משלימות זו לזו,

אשר תשתפנה פעולה

לטובת הצרכן"

"סוכני הנסיעות לא

ייעלמו. נהפוך הוא. הם

יהיו שחקנים, אולם

במגרשים שונים וחדשים

מבעבר"