Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  14 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 14 / 24 Previous Page
Page Background

30.07.15

יום חמישי יד באב תשע"ה

»

פספורט

»

14

-

ה

ן

ו

י

ל

י

ג

מנהלים עם הרבה סבלנות ועם ראייה

ארוכת טווח ואמונה ונחישות בדרך. אני

כבר 4 שנים

באי.די.בי

תיירות. חוויתי

הרבה משברים, אבל בראייה לאחור

את חלקם אני אפילו לא זוכר. בראייה

לאחור אתה רואה עסק שהפסיד 001

מיליון שקל בשנה, והשנה ירוויח נקי ולא

בגלל מחירי הדלק. בראייה קדימה אתה

רואה שחקן, שעבר תהליך משמעותי

של התאמה לשוק העתידי ויצר ערך

ותשואה לבעלי המניות. האירוע של

דיזנהאוז אפשר לתת תג מחיר מוחשי

לכל קבוצת התיירות, ששווה היום

לפחות 003 מיליון שקל. מול אלו מה זה

משבר של 42 שעות בפורטוגל?".

מה היה בדיוק עם המטוס,

ואיך אתה מתגבר על

כך?

"הסיפור של פורטוגל

מחזיר אותנו לשאלה

הראשונה שלך. מנהל,

כאמור, צריך להניח

הנחות עבודה ולפעול על

פיהן. גם כאן הנחנו הנחות

עבודה ופעלנו לפיהן. הנחנו שכל

עוד מתקיים הליך משפטי, אין חשש

לצעדים קיצוניים. הנחנו שלא יתבצעו

פעולות קיצוניות ללא התרעה, והנחנו

שלא יתבצעו פעולות העשויות לפגוע

בתיירות לפורטוגל. הנחתי אני, וטעיתי.

כשהסתבר לי שטעיתי, תיקנתי. נפגשנו

בפורטוגל, הגענו מיד להבנות והבעיה

מאחורינו".

עברת חודשים רבים בלי שינה

כמעט. בפן האישי מה עובר

עליך? בשנה האחרונה מכרת את

דיזנהאוז, הקמת מכון בדק יחד

עם לופטהנזה. מה השלב הבא

מבחינתך? מה התוכניות שלך לגבי

אי.די.בי תיירות וי

שראייר?

"אני עייף, אבל נחוש. ארגנו כעת את

מרבית החוב של הקבוצה מחדש.

הקטנו חוב בכמאה מיליון שקל

בתוך שנה. אנחנו נחושים להמשיך

למשימה הבאה והיא סגירת

הסכמי מימון משופרים

לחברה וקליטה של

עוד שני מטוסי אירבס

023. אנחנו נחושים

לייצר יתרון יחסי

לישראייר, שיאפשר

לה לשרוד לאורך זמן

בשוק התחרותי הזה.

עולם התעופה מתומחר על

, שהם ראשי

ACMI

בסיס מודל ה-

התיבות של מטוס, צוות, תחזוקה

וביטוח. פרמטרים מהותיים אלו הם

 של החברה ובשוק תחרותי

DNA

ה-

ומשוכלל ובעידן של שמים פתוחים

 הזה יקבע אם תשרוד לאורך

DNA

ה-

זמן. עשינו שינוי בתחזוקה באמצעות

לופטהנזה טכניק. הצוותים שלנו הם

הכי מסורים והכי תחרותיים, אבל זה

לא מספיק. רק ביתרון לגודל אפשר

לשפר את עלויות רכישת המטוסים,

את עלויות הריבית ואת הביטוח. לכן

ישראייר חייבת לחבור לחברה, שיכולה

לתת לה יתרון בתחומים הללו, יתרון

בתחומים הללו תוך שמירה על הצביון

והייחודיות של ישראייר כחברת הלואו

קוסט הטובה בישראל".

היה איזשהו שלב שאמרת

לעצמך,

מה אני צריך את אי.די.בי

תיירות על הראש עם כל הבעיות,

המשברים?

"פשוט, לא".

השארת אצלכם את הפעילות

של התיירות נכנסת בדיזנהאוז.

מה לגבי פעילות זו? גם אותה גם

מתכנן למכור?

"הפעילות הנכנסת משתלבת היטב

במודל העסקי הנוכחי של ישראייר.

ישראייר היא לא חברת תעופה. היא

חברת תיירות המקפידה למכור שירותים

ביעד הסופי.

ישראייר עושה זאת עבור ישראלים

הטסים לחו"ל ודיזנהאוז עושה זאת עבור

תיירים המבקרים בישראל. יחד אנחנו

מוכרים מיליון לינות בשנה בחו"ל ובארץ,

ובמוצר האילתי זה כוח מדהים ואין צורך

להפריד אותו או להיפרד ממנו".

מה לגבי המו"מ עם אל על למיזוג,

והרי אל על אישרה לבורסה את

דבר המו"מ בין החברות?

"המכירה של דיזנהאוז היא שלב הכרחי

בחיבור עם כל חברה בהיבט של

הממונה על ההגבלים העסקים. עכשיו

נוכל להאיץ מו"מ למיזוג עם מי שירצה

בכך. לי כמנהל יש מחויבות טוטאלית

להליך שכזה, ואני מתחייב לסיימו בתוך

מספר חודשים".

"המכירה של דיזנהאוז

היא שלב הכרחי בחיבור

עם כל חברה בהיבט של

הממונה על ההגבלים

העסקים. עכשיו נוכל

להאיץ מו"מ למיזוג עם

מי שירצה בכך"