Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  20 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 20 / 24 Previous Page
Page Background

30.07.15

יום חמישי יד באב תשע"ה

»

פספורט

»

20

-

ה

ן

ו

י

ל

י

ג

נמל התעופה הית'רו לונדון על פרשת דרכים

ועדת מומחים ממליצה להוסיף מסלול נוסף לשניים הקיימים.

ממשלת בריטניה תצטרך לקבל החלטה.

אחרי שלוש שנים, בהן בחנה הוועדה

בראשות סר הווארד דייוויס את

פעילותו של נמל התעופה הית'רו, כולל

ההשלכות הכלכליות והסביבתיות,

המליצה הוועדה, על הרחבת פעילותו

של הנמל באמצעות הוספת מסלול

שלישי לשניים הקיימים.

עפ"י ההמלצה המסלול יהיה באורך 5.3

ק"מ וייבנה במרחק שני מיילים צפונית

לשני המסלולים הקיימים, ועלות ההקמה

תסתכם ב-6.81 מיליארד ליש"ט.

ראוי לציין כי הית'רו הוא אחד מנמלי

התעופה העמוסים בעולם. בשנת 4102

עברו בו 4.37 מיליון נוסעים, כשהשיא

היומי, ב-71 באוגוסט 4102, עמד על

214,142 נוסעים. 08 חברות תעופה פועלות

בנמל ומפעילות טיסות ל-581 יעדים ב-48

מדינות, כשהממוצע היומי עומד על 092,1

טיסות, ובמשך שנת 4102 כולה - 596,074

טיסות. מספרים אלה הפכו את הית'רו

לנמל תעופה הפועל בתפוסה של %89,

קרוב יותר לקיבולת מלאה מכל נמלי

התעופה הגדולים באירופה.

מול הוועדה עמדו גם שיקולים

כלכליים. הרחבתו של נמל התעופה

תיצור תוספת משמעותית של משרות,

תגדיל את היקף העסקים בסביבה

ותביא להכנסה מקסימאלית למדינה.

הוועדה גם נתנה את הדעת לנושאי

איכות הסביבה ושילבה בהמלצותיה

מגבלות חמורות להפחתת הרעש

והזיהום הסביבתי.

חלק נכבד מן המימון יגויס באופן

פרטי, אך הרחבת נמל התעופה תדרוש

גם שיפור בתשתית הכבישים ונתיבי

הרכבות. ההערכה היא כי הרחבת הית'רו

תעלה למשלם המסים הבריטי 7.5

מיליארד ליש"ט. נמל התעופה גם יצטרך

לחייב את חברות התעופה באגרות

מוגדלות, וחברות התעופה יעמיסו חלק

מן ההוצאה על הנוסעים, ובשל כך יעלו

מחירי הטיסות. הוועדה טוענת כי התנועה

המוגברת תוביל לתחרות, שתגרום דווקא

להוזלת מחירי הטיסות.

ממשלת בריטניה תצטרך בקרוב

לקיים דיון ולקבל החלטה. למרות

כל ההתנגדויות של ארגוני איכות

הסביבה, של גורמים פוליטיים שונים,

וגם של אנשי תעופה, קהילת העסקים

וכלכלנים בכירים מפעילים לחץ על

הגורמים הפוליטיים לאמץ בהקדם

את המלצות הוועדה, למרות שברור כי

תהליך הרחבת הית'רו יימשך לפחות

עשר שנים ואולי אף יותר.

סוויטה במחלקה הראשונה החדשה של סוויס הסוויטה באתיחאד איירווייס

מתפנקים בשחקים - מחלקות היוקרה של אייר פרנס וסוויס

'לה פרמייר' של אייר פרנס והמחלקה הראשונה החדשנית ב-777 של סוויס אינן נופלות מהסוויטות המעופפות של החברות

דוד אדלר

//

המובילות במזרח הרחוק ובמפרץ

מוסכמה נפוצה בקרב מומחי

תעופה ונוסעים עסקיים ובעלי ממון,

חובבי פינוק ויוקרה, היא שחברות

התעופה של המפרץ וגם מספר

חברות מהמזרח הרחוק, מציעות את

המחלקה הראשונה המשובחת ביותר

בענף התעופה הבינלאומית עם מיטב

התנאים, הנוחות והשירות בטיסות

ארוכות טווח.

כידוע, התעופה באסיה מתפתחת

בקצב המואץ ביותר, וחברות התעופה

משתדלות לספק לנוסעים את

התנאים הטובים ביותר, במיוחד

במחלקות היוקרה, מחלקת עסקים

והמחלקה הראשונה, ובעיקר בטיסות

ארוכות טווח לאירופה ואמריקה,

טיסות הנמשכות שעות רבות.

המחלקה הראשונה במרבית חברות

התעופה האסיאתיות הפכה זה מכבר

למיזם של עיצוב חדשני, משופר

ומשוכלל, המציע לנוסעים את מיטב

תנאי הנוחות, הפינוק והשירות. לא עוד

מושב נוח ההופך למיטה, אלא סוויטה

פרטית קטנה של ממש המעניקה

לנוסע את מיטב התנאים למנוחה,

לינה, אכילה והנאה ממערכת בידור

משוכללת, וכמובן, שירות יוצא דופן של

דייל צמוד.

התפתחות המחלקה הראשונה

למחלקת סוויטות פרטיות התאפשרה

בעיקר במטוסים רחבי הגוף החדשים,

, ברובם מיקמו חברות

A

כמו ה-083

התעופה את המחלקה היוקרתית

בקומה השנייה.

החברות הבולטות ביותר בתחום,

עפ"י חוות דעת המומחים, הן: סינגפור

)

JAL

איירליינס, ג'פאן איירליינס (

ואסיאנה איירליינס הקוריאנית. אליהן

יש להוסיף, כמובן, את חברות התעופה

של המפרץ, המשתדלות להיות

'הצעקה האחרונה' בענף, ובזכות

המשאבים הבלתי מוגבלים שלהן

גם מצליחות. החברות המציעות את

המחלקה הראשונה המפנקת ביותר

הן אמירייטס ואתיחאד איירווייס.

והנה מסתבר שהתחרות בענף

התעופה הבינלאומית עושה את שלה,

וגם חברות תעופה אירופיות, מסורתיות

ושמרניות כביכול, מצליחות 'לתת

פייט' ראוי לשמו לחברות האסיאתיות

בתחומי הפינוק והנוחות.

אייר פרנס השיקה זה מכבר את סוויטות

לה פרמייר האלגנטיות במחלקה

שלה

A

הראשונה במטוסי ה-083

והנוסעים נהנים מהן בטיסות בין פריס

ל-61 יעדים, וביניהם: ניו יורק, לוס אנג'לס,

וושינגטון, טורונטו, ונקובר ואבו דאבי.

סוויס תתחיל להפעיל בינואר הקרוב

003-777 חדשים,

ER

8 מטוסי בואינג

שתא הנוסעים שלהם, על כל

מחלקותיו עוצב מחדש ע"י חברת

.

Priestmangoode

העיצוב הלונדונית,

המחלקה הראשונה, שתכלול 8

מקומות בלבד, תהיה גולת הכותרת

של העיצוב החדש.

בסוויטות המחלקה הראשונה יהיו,

בין השאר, חלונות מוארים להתאמה

אישית, ארון בגדים פרטי, מסך טלוויזיה

23 אינץ', שולחן קוקטייל ייחודי, מושב

הניתן לתזוזה והתאמה, מגוון אמצעי

תאורה, וילונות הפרדה ומיטה באורך

2 מטר.

קבוצת לופטהנזה התחילה להפעיל את

מערך המחירים החדש לטיסות באירופה

התעריפים המדורגים במחלקת התיירים מבטאים את מגמת

ההתייעלות והתחרות מול חברות הלואו קוסט

בקבוצת לופטהנזה לא שוקטים על

השמרים ומשתדלים לנקוט יוזמות

חדשות בהתאם למדיניות המוצהרת -

להיות יעילים יותר ורווחיים יותר. היוזמה

החדשה של הנהלת הקבוצה, המזכירה

מאד את מדיניות התמחור של חברות

הלואו קוסט, היא לאפשר לנוסעים

במחלקת תיירים לבחור את רמת

השירות, בה הם מעוניינים, ובהתאם לכך

לתמחר את כרטיס הטיסה.

חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה

מציעות שיטת תמחור חדשה לנוסעי

מחלקת התיירים בטיסות פנים

ובטיסות בתוך אירופה. כרטיסי טיסה

במחלקת התיירים נמכרים בשלושה

light

תעריפים שונים ומדורגים: ,

, לטיסות החל מה-1

classic

,

flex

באוקטובר 5102.

כל תעריף עפ"י המחיר מציע סוגי

שירות שונים לפי רצונו של הנוסע.

הוא התעריף הבסיסי הכולל:

light

ה-

טיסה, מטען יד במשקל של עד 8 ק"ג,

הקצאת מושב בהליך הצ'ק אין, חטיף

כולל

classic

ושתייה במהלך הטיסה. ה-

בנוסף מזוודה ובחירת מושב, ואילו

כולל גם אפשרות ביטול ושינוי

flex

ה-

מועד הטיסה.

ינס בישוף, המנהל המסחרי של

לופטהנזה, אומר: "זהו הרצון של נוסעים

רבים לשלם רק עבור השירותים, להם

הם זקוקים. בתפיסתנו החדשה אנחנו

פועלים עפ"י מגמה זו. מערך המחירים

החדש שלנו הוא שקוף יותר ומעניק

לנוסעי מחלקת התיירים בתוך אירופה

אפשרויות בחירה".

מערך המחירים לטיסות פנים אירופיות

כולל את שלוש האופציות למחלקת

תיירים ואופציה לכרטיס גמיש למחלקת

עסקים, כשכל רמות הכרטיסים מזכות

את הנוסע בנקודות מועדון עפ"י רמת

הכרטיס. גם לאחר רכישת הכרטיס

הרצוי קיימת אפשרות לשדרוג השירות,

כמו: מושב עם מרווח רגליים גדול או

מעבר ממחלקת תיירים למחלקת

עסקים, כמובן, בתוספת תשלום.