

בתושביה ובתעשיית התיירות שבה.
זו פגיעה גם בשדות התעופה והציבור
בחיפה, ראש פינה ותושבי הצפון.
מדובר על חיסול תחום התעופה
הפנים ארצי, שהוא תחבורה ציבורית
במדינה החנוקה גם כך.
תירוץ הנדל"ן הינו שטחי ביותר, כיוון
שחוף הים בתל אביב לא יפתור בעיות
דיור לזוגות צעירים במדינה, אלא אם
הם יוצאי סביון וכפר שמריהו.
ניתן להמשיך פעילות תעופה אזרחית
בשדה דב וגם לבנות ולנצל את מרבית
זכויות הבניה!
כל מדינה מחפשת כיצד להוסיף
שדות תעופה ואצלנו סוגרים. בנוסף
לכך סוגרים במועד, בו לא ניתן כלל
לבנות שום דבר עוד שנים רבות.
המדינה לקחה החלטה מבלי לבחון
משמעויות וחלופות. כעת היא חייבת
לדחות את הסגירה למועד ריאלי, בו
אכן ניתן לעשות משהו עם הקרקע,
ובינתיים לבחון חלופות".
איפה אתה רוצה לראות את ארקיע
עוד חמש שנים?
"ארקיע הקדימה לרכוש מטוסים
חדישים ומתקדמים, לטווחים בינוניים
(אירופה) וארוכים (מזרח רחוק,
ארה"ב), שיסופקו החל משנת 8102.
בתעופה זה כמו מחר.
ארקיע רואה את השינויים בעולם
התיירות והתעופה כהזדמנות לפתיחת
שווקים חדשים ומנוע צמיחה לחברה
ולתעשיית התעופה והתיירת בישראל.
כמו כן ארקיע מחליפה את צי מטוסי
הטורבו פרופ במטוסי סילון חדישים
ומשפרת את השירות ללקוחותיה
בקווים הפנים ארציים והאזוריים".
יש מקום לדעתך לשלוש חברות
תעופה ישראליות?
"אני חושב שכוחות השוק יביאו לבסוף
לקיומן של שתי חברות תעופה
ישראליות, שונות זו מזו, משלימות
זו לזו, אשר תשתפנה פעולה לטובת
הצרכן. כך עובד העולם וכך יהיה גם
כאן. בכל קומבינציה שתהיה, ארקיע
וקבוצת נקש יהיו שחקן מרכזי".
איך היחסים שלכם עם סוכני
הנסיעות וכיצד אתה רואה את
עתיד הסוכן?
"אני מאמין בשינוי הרגלי צריכה,
אולם חושב שסוכני הנסיעות לא
ייעלמו. נהפוך הוא. הם יהיו שחקנים,
אולם במגרשים שונים וחדשים
מבעבר. הסוכנים חשובים לנו ואנו
יודעים ונדע להתאים את המציאות
הכלכלית לתנאי השוק המשתנים.
כמובן שבו בזמן משקיעה ארקיע גם
באמצעי המכירה הישירים, ברשת
ובאפליקציות. אני מאמין שכל
התחומים הם חלק משלם אחד גדול".
לסיום, ספר קצת על ניר דגן מחוץ
לארקיע, על התחביבים שלך...
"מחוץ לארקיע אני מנסה למצוא זמן
ולהשקיע מעט בפנאי, וזה לא קורה
הרבה. כשזה מצליח, תוכל למצוא
אותי בגבעות בן שמן רוכב על אופניים
או באיזה ערוץ בנגב.
ואם הצלחתי לצאת לחופש בחו"ל, זה
יהיה לאחד מאיי יוון היפים והקרובים,
עם שורשים בלקניים. אין תחליף
מבחינתי למפרץ יפה עם טברנה
טובה".
19
»
פספורט
»
30.07.15
יום חמישי יד באב תשע"ה
-
ה
ן
ו
י
ל
י
ג
www.flying.co.il | *9977 ל'פספורט' ברכות לבביות לגיליון ה-006 איתכם לאורך כל הדרךInternational Air Transport Association
לעדי אזולאי
וכל צוות פספורט,
לחיי 006 הגיליונות הבאים.
להמשך שיתוף
פעולה פורה
מיטב הברכות,
IATA
צוות