Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  12 / 24 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 12 / 24 Previous Page
Page Background

30.07.15

יום חמישי יד באב תשע"ה

»

פספורט

»

12

-

ה

ן

ו

י

ל

י

ג

א

ורי ס

ירקיס, מנכ"ל אי.די.

בי תיירות, עבר שנה לא

פשוטה עם הרבה מאד

אתגרים ומשברים, כאשר ניהל חברה,

שבעל הבית הקודם שלה התמוטט

והבעלים חדשים לא מפסיקים לריב,

ולמרות הכל הצליח סירקיס למכור

את הפע

ילות של דיזנהאוז לבי.טי.סי

של עופר חודורוב תמורת כ-5.21

מיליון דולר, לארגן מחדש את החוב

של החברה, לרכוש עוד מטוסים, ואף

להגדיל את היקף המכירות של החברה

ולהעביר אותה לרווח.

כעת לאחר שהליך המכירה של

דיזנהאוז הושלם בהצלחה, סירקיס

בראיון מיוחד ל'פספורט' מספר על

כל מה שהיה מאחורי הקלעים בהליך

המכירה, מה עבר עליו כמנהל, על

החברה

, על הע

תיד של אי.די.בי תיירות.

אורי, למעשה ההחלטה על מכירת

דיזנהאוז התקבלה על ידך כי לא

הייתה לך ברירה, כיוון שהיית צריך

להכניס כסף לחברה?

"ההחלטה על המכירה או המיזוג של

דיזנהאוז לא הייתה החלטה בודדת

וגם לא פעולה נקודתית. היא חלק

מתהליך שלם המתוכנן בקפידה כבר

שנה. תהליך המנסה לחזות לאן הולך

השוק? מה יהיו האתגרים בעוד מספר

שנים? מה עוצמתה של התחרות? ומה

היכולות שלנו להתמודד איתה? באילו

אמצעים? כמנהלים אנחנו מחויבים

להניח הנחות עבודה, גם אם הן לא

מוצאות חן בעינינו, ולפעול על פיהן.

כשאנו עוצריםרגע ומביטיםקדימה, מה

אנו רואים? שיעור חברות הלואו קוסט

יכולים לעבוד עם אגו, אלא עם ערכים

ומספרים. דיזנהאוז הייתה חייבת

שותף בינלאומי דומיננטי. דיזנהאוז

הייתה חייבת חברת אחזקות, שתתרום

לה בהתפתחות הטכנולוגית בזירה

הבינלאומית. דיזנהאוז חייבת להיות

לא רק השחקן האיכותי בשוק, אלא

גם הגדול והדומיננטי מול הספקים.

כשכל הנתונים הללו עומדים לפנינו,

החיבור בין דיזנהאוז ובי. טי. סי היה

מתבקש ובשלב המודל התיאורטי נתן

את התוצאה הטובה ביותר, ולכן עברנו

מהר לשלב הביצוע".

דיזנהאוז חברה רווחית, ייעלתם

מערכות. לא היה לך קשה למכור

אותה?

"איל סלוק, המנכ"ל של דיזנהאוז,

הותיר אחריו חברה רווחית, מסודרת

ומאורגנת. היה קשה מאד להיפרד

ולמכור אותה, אבל עוד יותר קשה

להביט בפני העובדים המקצועיים

והנאמנים שלה, שהלכו איתה יד ביד

לכל אורך הדרך ולהגיד להם, תראו

יהיה בסדר, אנחנו נסתדר, על אף

"עכשיו נוכל להאיץ מו"מ

למיזוג ישראייר עם

מי שירצה בכך"

אומר אורי סירקיס,

לאחר שה

שלים את מכירת הפעילות של דיזנהאוז לבי.טי.סי, ומספר על מאחורי

הקלעים של עסקת הענק בענף התיירות: "בי.טי.סי

הייתה ה

מועמדת הטבעית מהשלב הראשוני... 5.21

מיליון דולר זה מחיר נמוך ביחס לפוטנציאל הסינרגיה שיש לשתי החברות". על עתיד ישראייר הוא

אומר: "היא חייבת לחבור לחברה, שיכולה לתת לה יתרון תוך שמירה על הייחודיות שלה כחברת הלואו

גידי ליפקין

קוסט הטובה בישראל" //

אורי סירקיס

"החיבור בין דיזנהאוז

ובי.טי.סי היה

מתבקש

ובשלב המודל התיאורטי

נתן את התוצאה הטובה

ביותר, ולכן עברנו מהר

לשלב הביצוע"

מסך התנועה בנתב"ג עולה בערכים

דו ספרתיים בעוד התנועה בנתב"ג

עולה בשיעור חד ספרתי. סך העמלות

יורד ונעשה קשה יותר להשגה, עוד

ועוד מותגים גלובאליים פוקדים את

ישראל, שדה דב ייסגר, אירופה משנה

את פניה, פרמטרים המשפיעים על

פונקציות הייצור של החברות משתנים

באופן קיצוני, הטכנולוגיה משנה את

פניה, הזמינות היא מוחלטת ועוד. מול

אלו אנחנו חייבים לתת פתרונות, גם

אם הם קשים ולא נעימים. אנחנו לא