פספורט - גיליון מיוחד ספטמבר 2014 - page 67

צופים לעתיד
ה
נ
ש
ה
י
ש
נ
א
67
»
אנשי השנה
פספורט
»
ספטמבר 4102
מנהלת בריטיש איירווייס ואיבריה בישראל:
יעל קטן,
"אין הערכה לחברות התעופה הזרות המשרתות את השוק בנאמנות"
יעל, הייתם בין החברות הבודדות, שהמשיכו
לטוס לארץ, כשרובן הפסיקו במבצע 'צוק
איתן'. מה היו השיקולים של החברה?
"לשמחתי ולגאוותי הרבה, בריטיש איירווייס
מחליטה בהתאם לשיקולי בטיחות וביטחון
כערך עליון, ואינה מקבלת החלטות בעקבות
החלטות לא מבוססות של חברות אחרות.
הדבר חל לגבי כל פעילות החברה והחלטותיה
בנושאים שונים, ואני שמחה מאוד על כך".
אילו תגובות קיבלתם בשוק והאם נוספו לכם
נוסעים?
"תגובות השוק בכללותו היו מדהימות,
מרגשות ומחממות את הלב. פניות מלקוחות,
סוכנים, ספקים, חברים, כתבים, משרדי
ממשלה ואפילו מתחרים. אנשים הגיעו
לשדה התעופה ולמשרד במיוחד על מנת
להודות לבריטיש איירווייס, ואף קיבלנו
הצעות לשיתופי פעולה חדשים".
איך את מגדירה כיום את היחסים בין
בריטיש לבין סוכני הנסיעות?
"אנחנו בפתחו של עידן חדש בישראל,
בעקבות המגמה הקיימת כבר בכל העולם,
שבו ללא עמלות יכול הסוכן להיות מתוגמל
על עבודתו באופן התואם את סוג השירות
שהוא נותן ללקוח. אני
מאמינה שמגמה זו הולמת
את תפקידם החשוב והלא
מעורער של הסוכנים, למכור
שירותים מיוחדים וחוויות
ללקוחות, ועתה יותר ויותר
להתמקצע בנישות שונות,
דבר הפותח עבורם אפשרויות
חדשות להרוויח, בהתאם
לשירות הייחודי שהם מעניקים
לנוסעים".
מה דעתך על החלטת בית המשפט העליון
לדחות את ערעור לופטהנזה, סוויס
ויונייטד, ולקבוע שלסוכן מגיעה עמלה?
"שאלת העמלות נידונה בבית המשפט כרגע
ואני מעדיפה שלא להתייחס לנושא, אם כי
אדגיש בהזדמנות זו, כי מדובר בשני מקרים
שונים הנדונים כל אחד בנפרד ולא בכדי".
איך את מסכמת את השנה של בריטיש
בשוק הישראלי?
"השנה זו השנה השניה לאיחוד פעילות
המסחרית של בריטיש איירווייס ואיבריה
בישראל. בשנה זו התמקדנו בשדרוג שירות
הלקוחות ובשינויי מערכי מחיר שיהיו
פשוטים יותר וניתנים לשילוב.
איבריה עשתה שינוי כביר בכל
נושא השירות בטיסות תוך שינוי
המטוסים בקו ושדרוג חוויית
הטיסה. ביוני האחרון היתה איבריה
חברת התעופה בעלת הדיוק הגבוה
ביותר מבין החברות הבינלאומיות,
דיוק של %98!
בריטיש איירווייס החזירה את
מטוס הבואינג 777 לשירות
וחזרנו לטרמינל 5 בהית'רו. כמו כן הכרזנו
על הגדלת פעילות בחורף הקרוב עם חמש
טיסות נוספות, אשר יאפשרו קישור מהיר
מטיסות ממערב ארה"ב וקיצור מקסימלי של
ההמתנה בשדה.
השנה התחילה מצויין, ואנו ממשיכים לצעוד
קדימה בתקווה שכל שוק התעופה והתיירות
יתאושש במהרה".
מה מרגיז אותך בענף הנסיעות והתעופה?
"מתסכל אותי שאין הערכה לחברות התעופה
הזרות המשרתות את השוק בנאמנות לאורך
שנים. הן מבחינת הדאגה הבלעדית לחברות
הישראליות והן מבחינת נושא החקיקה, כגון
חוק הגנת הצרכן, שמוציא את חברות הלואו
קוסט מכל מחוייבות כלפי הנוסע וכלפי
השוק. מצד אחד ישראל רוצה להידמות
למדינה אירופית, ומצד שני מבצעת מהלכים
הפוכים מהמקובל בכל אירופה. לטעמי,
ישראל צריכה להתאים עצמה לכללים
החלים באירופה בנושא התעופה ולא להיות
חריגה בנושא".
יש כיום לא מעט מנהלות של חברות
תעופה זרות. האם אתן מתייעצות,
מחליפות דעות?
"אחרי כשני עשורים בענף אתה כבר מכיר
כמעט את כולם. אני מעריכה את דעותיהם
של הקולגות שלי, אך מנועה מלהיפגש
עימם ולהתייעץ. בתור מנהלת אישה אני
יודעת בהחלט לפרגן לנשים קרייריסטיות,
שמשקיעות זמן ומאמצים רבים ומצליחות
לשמור על יחס בריא של עבודה/משפחה".
מה הפעילות החביבה עלייך בשעות
הפנאי?
לבלות עם משפחתי ועם בתי המדהימה נוי
ולכייף ביחד כמו שרק ילדים יודעים. פארקי
שעשועים, טיולים. . . ודבר נוסף שאני
ממתינה שהיא תגדל ותאהב כמוני – מצנח
רחיפה".
1,68,69,70,71 57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,...72